جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سه اَبَر چالش اقتصاد ایران کدامند؟

پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 551460
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جمعیت و اشتغال که همیشه یکی از مسائل مهم کشور بوده، انرژی، آب، محیط زیست و نوآوری و فناوری سه اَبَر چالش مهم در اقتصاد کشور ماست.
سه اَبَر چالش اقتصاد ایران کدامند؟
به گزارش جهان نيوز، همایش چالش‌ها و فرصت‌های دولت دوازدهم امروز پنجشنبه (30 شهریور) از سوی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی  برگزار شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در این همایش حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد ایران در وضعیت کنونی با چالش‌های گوناگونی مواجه است، گفت: اصلی‌ترین اَبَرچالش اقتصادی کنونی نظام، تدبیر و اداره امور است که من نام آن را برای ساده‌تر شدن، نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی می‌گذارم.
وی با اشاره به سه اَبَر چالش دیگر در اقتصاد ایران تصریح کرد: جمعیت و اشتغال که همیشه یکی از مسائل مهم کشور بوده، انرژی، آب، محیط زیست و نوآوری و فناوری سه اَبَر چالش مهم در اقتصاد کشور ما است.
این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از پدیده‌ای تحت عنوان فرار مغزها تأکید کرد: فرار مغزها یک فاجعه بزرگ است که به‌وجود آمده و هنوز هم ادامه دارد. 
راغفر اظهار داشت: ما بزرگترین صادرکننده دانش‌آموختگان دوره فنی و مهندسی و دکتری به آمریکا هستیم، ما امروز 12 هزار و 300 دانشجو در آمریکا داریم که با این تعداد در این مسئله در کل دنیا اول هستیم. 
وی با اشاره تعداد بالای دانشجویان نخبه ایرانی در خارج از مرزهای کشور، یاد آور شد: از تعداد دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می‌کنند، 91 درصد می‌خواهند در آمریکا بمانند. 
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کشور ما هنوز به درآمدهای بادآورده نفتی وابسته است، نه مسائل شغلی و کارآفرینی داخلی، تصریح کرد: کلید اصلی بقای هر جامعه‌ای استحکام رابطه ملت و دولت است، به‌خصوص اعتماد مردم به دولت که ما در سال‌های گذشته آن را فرسوده کرده‌ایم.

منبع:اقتصادآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *