شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

حرف های عجیب معاون سازمان صداوسیما درباره انتخاب مجری برنامه «هفت»/ پلیس بازی برای انتخاب مجری!

پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 551374
باید از مدیران تلویزیون پرسید که چرا بحث انتخاب مجری را برای یک برنامه تلویزیونی، تا این حد امنیتی می کنند؟ مگر نه این که در بسیاری از برنامه های تلویزیونی، مجری در پازلی که تهیه کننده و مسئولان شبکه طراحی می کنند، فعالیت می کند؟
حرف های عجیب معاون سازمان صداوسیما درباره انتخاب مجری برنامه «هفت»/ پلیس بازی برای انتخاب مجری!
گروه فرهنگ و هنر جهان نيوز، مصطفی قاسمیان: از 21 اسفند 95 و پخش آخرین قسمت از سری سوم برنامه «هفت» بیش از شش ماه می گذرد و در تمام این مدت، تنها سهم «هفت» از گفتار مدیران تلویزیون، تکذیب گمانه زنی ها بوده است.

تعطیلی رسمی و آغاز گمانه زنی ها
از همان روز های اول پایان رسمی سری سوم «هفت»، گمانه زنی ها برای انتخاب مجری بعدی شروع شد. اسامی مجری ها و فیلم سازانی که برای اجرای این برنامه در رسانه ها مطرح شده بود، از انگشتان دو دست فراتر رفت. فریدون جیرانی، فرزاد حسنی، علیرضا رئیسیان، محمدرضا شهیدی فرد، رسول صدر عاملی، مهدی کرم پور، محمود گبرلو و اکبر نبوی تنها بخشی از چهره هایی هستند که برای اجرای این برنامه در رسانه ها مطرح شده بودند.

برخی رسانه ها سعی می کردند با فضاسازی، گزینه مطلوب خود را به تلویزیون قالب کنند و برخی دیگر از مذاکراتی خبر می دادند که مسئولان تلویزیون در سکوت خبری با برخی گزینه ها انجام داده بودند. مسئولان تلویزیون هر از چند گاهی این شایعات را تکذیب می کردند و می گفتند هنوز جزئیات احیای «هفت» برنامه ریزی نشده است.

انتخاب کرم پور در سکوت خبری
با گذشت زمان، برخی از گزینه ها عدم تمایل شان را برای اجرای این برنامه رسماً اعلام کردند و گزینه ها به 2-3 نفر محدود شد. در اوایل شهریور رسانه ها از انتخاب مهدی کرم پور کارگردان سینما به عنوان مجری این برنامه خبر دادند و اعلام کردند که بر اساس شنیده ها، این برنامه به زودی روی آنتن می رود. خبری که با توجه به اتفاق نظر رسانه ها در نقل این شنیده ها، به نظر می رسید دیگر گمانه زنی نباشد. مرتضی میرباقری هم که در اظهاراتش به صورت خودجوش به کرم پور اشاره کرد، این گمانه را تأیید کرد.

حذف ناگهانی کرم پور!
با این حال میرباقری به تازگی و در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «هاتف» اظهارات عجیب وغریبی درباره مجری این برنامه داشت. او در سخنانی تعجب برانگیز، رسماً اعلام کرد هر نامی که در رسانه ها مطرح بشود، از گزینه های اجرای این برنامه حذف می شود! میرباقری همچنین از حذف مهدی کرم پور از گزینه های اجرای این برنامه، به دلیل آن چه که «وارد نبودن به کار تیمی» نامیده، خبر داده است. دلیل او برای حذف کرم پور، با واکنش رسانه ها هم مواجه شد. سینما روزان در این باره نوشت: «چگونه می شود کارگردان بود و پنج فیلم در سینما و دو سریال و چندین تله فیلم هم برای تلویزیون ساخت اما به کار تیمی وارد نبود؟»

یک سوال مهم
حالا باید از مدیران تلویزیون پرسید که چرا بحث انتخاب مجری را برای یک برنامه تلویزیونی، تا این حد امنیتی می کنند؟ مگر نه این که در بسیاری از برنامه های تلویزیونی، مجری در پازلی که تهیه کننده و مسئولان شبکه طراحی می کنند، فعالیت می کند؟ و حتی با فرض اهمیت کامل مجری در تعیین سمت وسوی برنامه، حذف نام ها از فهرست گزینه های اجرای «هفت»، آن هم فقط به دلیل مطرح شدن در رسانه ها، عملی عاقلانه است؟ چرا باید انتخاب مجری این برنامه، تا این حد در سکوت خبری باشد و مدیران تنها به تکذیب گمانه زنی ها بپردازند؟ به نظر می رسد مدیران تلویزیون باید در روش انتخاب مجری «هفت» و انتشار بسیاری از اخبار دیگر درباره این سازمان، سیاست شفاف تری را به کار بگیرند تا مخاطبان هم بیش از پیش درگیر شایعات نشوند.
مرجع : خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی-رشت
Iran, Islamic Republic of
خدایی همان اجرای افخمی بهتر از بقیه بود....
رضایی
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله شهیدی فر
Iran, Islamic Republic of
شهیدی فر متین وباشخصیته برعکس فرزاد حسنی چندش