پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ذوالنور: در برخی از ادارات منکر تراوش می‌کند

پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 551312
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه امروز در برخی از ادارات منکر تراوش می‌کند در حالی‌که در حکومت اسلامی هیچ توجیهی برای این‌گونه مصادیق فساد نمی‌توان یافت.
ذوالنور: در برخی از ادارات منکر تراوش می‌کند
به گزارش جهان نيوز؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور دیشب در رزمایش طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در میدان آستانه حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر دوای بسیاری از دردهای جامعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اهمیت ماهیت امربه‌معروف و نهی از منکر بر فردی پوشیده نیست بلکه لازم است از مرحله سخن به مرحله عمل در این زمینه تغییر رویه بدهیم.

وی با اشاره به آفات منکر در جامعه اسلامی گفت: وجود منکر آفات و آسیب‌های یک جامعه اسلامی است و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به کرار نسبت به این مسئله تذکر داده‌اند و هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند نسبت به‌درستی و جایگاه ویژه این حکم الهی در بین جامعه اسلامی خدشه‌ای وارد کند.

ذوالنور ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی شروع شود و سپس به کف خیابان برسد چراکه مشاهده فساد در بین مسئولان موجب سستی و بی‌انگیزگی مردم می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است قانون جامع امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه با حمایت‌های سیاسی، قضایی و اجتماعی به‌صورت کامل اجرا شود چراکه دوای بسیاری از دردهای جامعه در احیای دوباره این فریضه الهی ست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان دلایل برخی برخوردهای قهرآمیز تأکید کرد: اگر هر نهاد و بخشی وظایف خود را به‌خوبی درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌دادند کار به چنین مراحلی نمی‌رسید و امروز خرده گرفتن به اقدامات قانونی نیروهای انتظامی نیز امری اشتباه و غلط است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مسئولان از ترس جایگاه مردمی خود از بیان منکر در جامعه اجتناب می‌کنند که مبادا رأی چند فرد فاسد را در انتخابات بعدی از دست بدهند و حاضر هستند تا به قیمت به منجلاب نشستن جوانان جامعه در مقابل این فریضه سکوت پیشه می‌کنند.

وی با انتقاد از سکوت مرگبار برخی از مسئولان در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: برخی نهادها و مسئولان نیز از ترس به خطر افتادن جایگاه شغلی و مالی خود در برابر این وظیفه بی‌تفاوت هستند که بسیار جای تأسف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروز در برخی از ادارات منکر تراوش می‌کند در حالی‌که در حکومت اسلامی هیچ توجیهی برای این‌گونه مصادیق فساد نمی‌توان یافت بنابراین لازم است تا امربه‌معروف و نهی از منکر از دورن سازمان دولت وادارات کشور شروع شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هدف امام حسین(ع) هم از قیام خونین عاشورا احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود بنابراین نمی‌توان این فریضه مهم الهی را از متن جامعه حذف کرد امید می‌رود برنامه‌ریزی‌ها در زمینهٔ سخنرانی کردن به مرحله عمل در جامعه سوق پیدا کند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *