چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
مجلس اعلای اسلامی و عصائب اهل الحق:

عراق کنونی برای شکست طرح تجزیه قدرتمندتر از هر زمان دیگریست

شکست طرح تجزیه
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 551130
رئیس حزب مجلس اعلای اسلامی عراق و دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» طی نشستی تایید کردند که عراق امروز بیش از هر زمان دیگری، برای شکست طرح تجزیه آماده است.
عراق کنونی برای شکست طرح تجزیه قدرتمندتر از هر زمان دیگریست
به گزارش جهان نيوز، شیخ «همام حمودی» رئیس حزب مجلس اعلای اسلامی عراق امروز میزبان شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» بود.

 
به نوشته پایگاه خبری «قرطاس نیوز»، شیخ الخزعلی، در این نشست به شیخ حمودی، ریاستش بر مجلس اعلای اسلامی را تبریک گفت و با وی درباره خطر جدایی منطقه کردستان و پیامدهای آن برای عراق و منطقه گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، بر اهمیت ماندن در یک جبهه واحد برای حفظ وحدت عراق و مهار طرح‌های تجزیه‌طلبانه به منظور مشغول شدن به اموری غیر از جنگ با داعش تاکید شد و دو طرف تایید کردند که عراق امروز، قوی‌تر از هر زمان دیگر است و می‌تواند هرگونه تلاش برای تجزیه را به شکست بکشاند.

در این نشست همچنین درباره نبرد با داعش در غرب الانبار و تدارکات جاری برای آزادسازی الحویجة و نقش حیاتی الحشد الشعبی برای پایان دادن به حضور تکفیری‌ها در عراق رایزنی شد.

الخزعلی تاکید کرد که طرح جدایی منطقه کردستان یک رویای قدیمی و یک پروژه سیاسی است که دیگر زمانش به سر آمده است. طرح مسئله جدایی از عراق، تلاشی از سوی رهبران سیاسی در منطقه کردستان است که به دلیل نداشتن فرصتی مناسب برای تحقق این رویای خود، آن را طرح کرده‌اند.

وی افزود: رهبران سیاسی در کردستان معتقدند که پس از نابودی کامل داعش، دیگر برگزاری همه‌پرسی دشوارتر خواهد شد اما من معتقدند که عراق، اکنون قدرتمند است و می‌تواند این تلاش را به شکست منتهی کند.


منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *