کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات بی‌ادبانه یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر

مشرق , 29 شهريور 1396 ساعت 7:43

بیان صحبت‌هایی معارضانه علیه اکثریت متدیّن جامعه و کنایه زدن به کسانی در مسئله بانوان، اولویت اصلی را به خانواده می‌دهند، سبب دور شدن هرچه پرسرعت‌تر اصلاح‌طلبان از میان مردم و از مجامع مذهبی خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز؛ شهربانو امانی، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو شورای شهر پنجم تهران، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا با تأکید بر ضرورت حضور یافتن بانوان در اجتماع و خیابان‌ها گفته است:

یک جریان فکری وجود دارد که معتقد است، زنان باید در خانه بمانند و فقط به وظیفه خانه‌داری و مادری بپردازند. هنوز این تفکر در شهر تهران نیز وجود دارد، ولی بی‌شک آقای نجفی با توانی که دارد روی توانمندی زنان تاکید خواهد کرد.
او می‌افزاید:

در هر حال این جریان فکری نهادهای بسیار مهم، به خصوص رسانه را در اختیار دارند، وقتی بحث حضور فعالانه زنان در اجتماع مطرح می‌شود، معتقدند؛ فامیل و محارمشان باید در اجتماع حضور پیدا کنند و عده کثیری از جامعه را نادیده می‌گیرند و این نسخه را فقط برای خاندان خود می‌پیچند![۱]

مصاحبه وی با تیتر «جریانی فکری می‌خواهد محارمشان در اجتماع باشند، اما سایر زنان در خانه بمانند» منتشر شده است.

*اظهارات امانی در حالی است که اعاظم و معاریف اصلاح‌طلب طی روزهای اخیر بر لزوم حضور گفتمان اصلاح‌طلبی در مجامع مذهبی و از جمله مساجد تأکیدات زیادی را مطرح کرده‌اند.

اما ناگفته پیداست که بیان صحبت‌هایی معارضانه علیه اکثریت متدیّن جامعه و کنایه زدن به کسانی در مسئله بانوان، اولویت اصلی را به خانواده می‌دهند، سبب دور شدن هرچه پرسرعت‌تر اصلاح‌طلبان از میان مردم و از مجامع مذهبی خواهد شد.

چند روز قبل، آیت... علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید در دیدار با یک مقام بلندپایه دولتی بر حرمت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تأکید کرده و از رئیس‌جمهور روحانی خواسته است که مانع این قبیل اظهارات و خواسته‌های غلط شود.

گفتنیست، طی روزهای اخیر، ماجرای ولخرجی اصلاح‌طلبان شورای شهر برای خرید تبلت و خودروهای نو و امتناع اعضای شورا از استفاده از خودروهایی که توسط شورای قبل استفاده می‌شده؛ سیلی از انتقادات را روانه شورای شهر پنجم تهران کرده است.

۱_ http://www.shomakhabar.com/news/details/۱۹۷d۸fac-۳b۰۴-۴۴۶۰-b۲cd-۰۷dca۲۸۶d۳۳۷


کد مطلب: 551040

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/551040/اظهارات-بی-ادبانه-یک-عضو-اصلاح-طلب-شورای-شهر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com