جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۹

اظهارات بی‌ادبانه یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 551040
بیان صحبت‌هایی معارضانه علیه اکثریت متدیّن جامعه و کنایه زدن به کسانی در مسئله بانوان، اولویت اصلی را به خانواده می‌دهند، سبب دور شدن هرچه پرسرعت‌تر اصلاح‌طلبان از میان مردم و از مجامع مذهبی خواهد شد.
اظهارات بی‌ادبانه یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر
به گزارش جهان نيوز؛ شهربانو امانی، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو شورای شهر پنجم تهران، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا با تأکید بر ضرورت حضور یافتن بانوان در اجتماع و خیابان‌ها گفته است:

یک جریان فکری وجود دارد که معتقد است، زنان باید در خانه بمانند و فقط به وظیفه خانه‌داری و مادری بپردازند. هنوز این تفکر در شهر تهران نیز وجود دارد، ولی بی‌شک آقای نجفی با توانی که دارد روی توانمندی زنان تاکید خواهد کرد.
او می‌افزاید:

در هر حال این جریان فکری نهادهای بسیار مهم، به خصوص رسانه را در اختیار دارند، وقتی بحث حضور فعالانه زنان در اجتماع مطرح می‌شود، معتقدند؛ فامیل و محارمشان باید در اجتماع حضور پیدا کنند و عده کثیری از جامعه را نادیده می‌گیرند و این نسخه را فقط برای خاندان خود می‌پیچند![۱]

مصاحبه وی با تیتر «جریانی فکری می‌خواهد محارمشان در اجتماع باشند، اما سایر زنان در خانه بمانند» منتشر شده است.

*اظهارات امانی در حالی است که اعاظم و معاریف اصلاح‌طلب طی روزهای اخیر بر لزوم حضور گفتمان اصلاح‌طلبی در مجامع مذهبی و از جمله مساجد تأکیدات زیادی را مطرح کرده‌اند.

اما ناگفته پیداست که بیان صحبت‌هایی معارضانه علیه اکثریت متدیّن جامعه و کنایه زدن به کسانی در مسئله بانوان، اولویت اصلی را به خانواده می‌دهند، سبب دور شدن هرچه پرسرعت‌تر اصلاح‌طلبان از میان مردم و از مجامع مذهبی خواهد شد.

چند روز قبل، آیت... علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید در دیدار با یک مقام بلندپایه دولتی بر حرمت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تأکید کرده و از رئیس‌جمهور روحانی خواسته است که مانع این قبیل اظهارات و خواسته‌های غلط شود.

گفتنیست، طی روزهای اخیر، ماجرای ولخرجی اصلاح‌طلبان شورای شهر برای خرید تبلت و خودروهای نو و امتناع اعضای شورا از استفاده از خودروهایی که توسط شورای قبل استفاده می‌شده؛ سیلی از انتقادات را روانه شورای شهر پنجم تهران کرده است.

۱_ http://www.shomakhabar.com/news/details/۱۹۷d۸fac-۳b۰۴-۴۴۶۰-b۲cd-۰۷dca۲۸۶d۳۳۷
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از نوع جهل مرکب!!
Iran, Islamic Republic of
این خانم به نمایندگی از سوی ما: یا دوباره استعفا بدهد یا به ورزشگاه برود ویا با توجه به سنش کمی سنجیده تر سخن بگوید، بیان حرف های جوانانه ایشان را جوان نمی کند!
Iran, Islamic Republic of
شما از کسانی که یک عمر بی توجه به ارزش های دینی و بعضا مغایر با احکام الهی پیش رفتند چه توقعی دارید؟! اینا اگه میخواستن به نظرات دین و قرآن و عترت عمل کنند، الان امثال این خانم به جای صرف عمر محدود خود در امیال فمینیستی، مثل سایر بانوان مکرمه متدین طبق رضایت الهی به مسئولیت اصلی که خداوند بر دوششان گذاشته می پرداختند، نه اسیر یوغی باشند که.... بر گردنشان انداخته!!
Iran, Islamic Republic of
عیب نداره اصلاح طلبان بنای خانواده رو بزنند تا خودشون قطع النسل بشن
جانباز
Iran, Islamic Republic of
نصف بیشترکوچه وخیابان و ادارات و مراکزآموزشی ازخانم هااست دیگه چی میخواین ؟ شماکه قسم خورده اید چراخدائی فکرنمی کنید ؟ آیامشکل مردم همین بود ؟
Iran, Islamic Republic of
تربیت رسالتی است که خداوند به پیامبران داده است وهمان رسالت را در بعد خانواده به زن ها داده حضرت زهرا نمونه بارزآن می باشد .خواهر گرامی غرب با انواع واقسام ترفند ها این رسالت مهم را ازشماگرفته است
ح
Iran, Islamic Republic of
اگررضاخان قلدر زنان رابی رویه به بیرون ازخانه کشید چون لائیک بودو ضد دین ، ولی تعجب از کسانی است که درپست های اسلامی قرارگرفته اند که نه ازاسلام خبردارند ونه ازوضع جامعه ، شاید هم خبردارند و دستورازجای دگرمیگیرند ! والله العالم
م. الف
Iran, Islamic Republic of
خواهشمند است درباره حضور زنان در ورزشگاهها عناوین خبر را به صورت " حضور زنان در ورزشگاههای مردانه" قرار دهید تا معلوم شود غرض حضور زنان در ورزشگاههای زنانه نیست. این نکته شاید بدیهی باشد ولی از نظر ارزش و تاثیر خبری و ترجمه خبر در سایتهای بین المللی خیلی مهم هست.اصلاح طلبان با حذف همین کلمه می خواهند احساسات مردم را تحریک کنند.
ووو
Iran, Islamic Republic of
داداش ورزشگاهو با دسشویی اشتباه کردی...همه چی مردونه زنونه پذیر نیس...
اگه زنها نمیتونن برن خیلی جاها..به دلیل بی جنبه بودن و کم ظرفیتی مردای جامعه است ..که کمترین خودنگهداری ندارن...
Iran, Islamic Republic of
راستی مردای غربی چطور ؟

این حرص و ولع برخی برای حضور در میادین ورزشی که وضع پوششی مردان به جهت ورزشی بودن مکان و موقعیت ، آن گونه است ، برای چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
نفوذی لازم باشه با حجاب هم (مثل عکس بالا )افاضه کلام میکند
تمنا بانو
Iran, Islamic Republic of
بنازم به غیرت آقای تقی پور سخنگوی سابق شهرداری که گفت بابت تهمت ها و دروغ های شاخدار این خانم که به قالیباف تهمت زد شکایت میکنیم . خجالت هم نمیکشه پیرزن . به عنوان یک زن دارم میگم که با تموم وجودم متاسفم براش . . .
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی در جامعه شاهد حضور هر نه نه قمری هستیم این گفتارها طبیعی است
مهندس
Iran, Islamic Republic of
وقتی که افتخار میکردید که دانشجویان دختر از پسر بیشتر شده باید فکر اینجا را هم میکردید.
Iran, Islamic Republic of
اینکه بگوییم یک جریان فکری فقط می خواهد زن در خانه بماند مانند حرفی است که گفته شد اگر فلان جریان رای بیاورد پیاده روها زنانه،مردانه می کند. هر دو حرف دروغ است، خنده دار،غیر قابل اجرا و با واقعیت جامعه مطابقت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر این دوره به واسطه حضور افراد سیاسی مانند این خانم به دره سقوط خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم حالا حالاها این اتفاق بیافته

این جریانات رو جهل و حماقت مردم سوار هستند و تا مردم عاقل و آگاه نشن وضع همینه

مردم تهران هم با این وضعی که دارند حالا حالاها تو جهلشون استوار و ثابت قدمند
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک دختر جوان نخبه می گم: اصلا معلوم نیست شورای شهر اومده برای چی دو زار از مشکلات اصلی زنان نمی دونه الکی حرفهای فمينيستی از مد افتاده می زنه
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
البته این زن انقدربیرون خانه زندگی کرده اینطوری شده ولی خدابه دادکسی که بهش رای داده برسه واقعا خیلی متاسفم برای تهرانی های عزیز