پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چک‌های جدید متحدالشکل رونمایی شد +عکس

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 550984
لحظاتی پیش در مراسم رونمایی از سامانه صیاد، از چک‌های جدید متحدالشکل رونمایی شد و از فردا در شعب بانک ها ارائه می‌شود.
چک‌های جدید متحدالشکل رونمایی شد +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، در مراسم رونمایی از سامانه صیاد، از چک‌های جدید متحدالشکل رونمایی شد و از فردا در شعب بانک ها ارائه می‌شود، ‌دسته چک های موجود تا 15 اردیبهشت 97 اعتبار دارد.ناصر حکیمی در مراسم رونمایی از سامانه صیاد، با اشاره به برنامه ریزی و پیاده سازی این سامانه در مدت یک سال اظهارداشت:‌ طرح و رنگ چک های صیاد گلبهی و از فردا در شعب بانک ها ارائه وتوزیع می شود.

وی ادامه داد: ‌چک های موجود تا 15 اردیبهشت ماه 97 دارای اعتبار است و درخواست و دریافت از طریق اینترنت بانک انجام میشود و گیرنده چک می تواند از طریق پیامک استعلام چک ها انجام دهد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه صیاد که از امروز فعالیت خود را آغاز می کند اطمینان واعتماد به چک بیشتر شود و این ابزار به عنوان یکی از ابزار های تامین مالی خرد و پرداخت باشد گفت:‌ در مورد چک هایی که برای بعد از این تاریخ صادر شده است این چک ها از اعتبار ساقط نمی شود و به قوت خود باقی است.
حکیمی تصریح کرد:‌ البته تنها تفاوت این است که از اریبهشت سال 97 این چک ها تنها در بانکی که آن را صادر کرده قابل نقد شدن است اما سایر چک ها صیادی قابل وصول است.


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد:‌ محتوای پیامک استعلام این است که آیا صادر کننده سابقه صدور چک بلا محل دارد یا خیر؟ و معیار آن آیین نامه های فعلی بانک مرکزی در مورد صدور چک بلامحل است.به گفته وی سامانه صیاد زیر ساختی است که صدور چک الکترونیک را تسریع می کند. وی درباره سامانه چکاوک گفت: ‌سامانه چکاوک برای چک بین بانکی است و همه چک های کشور را تحت پوش قرار می دهد

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: با استاندارد شدن سایز و ابعاد چک برطرف می شود و قابلیت خواندن ماشین از طریق بارکد دو بعدی به سامانه صیاد اضافه شده است که دو امکان در اختیار می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *