پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار روحانی:

هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام بی‌معناست

مذاکره مجدد درباره برجام
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 550855
رئیس‌جمهور فرانسه هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام را بی‌معنا دانست.
هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام بی‌معناست
به گزارش جهان نيوز، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه  در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان دیدار کرد.
 
مکرون در این دیدار با تاکید بر عزم کشورش برای گسترش و تعمیق روابط با تهران اظهار داشت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌های مشترک ایجاد کرده و پاریس به برجام متعهد است و از آن حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: فرانسه خواستار اجرای کامل برجام است و هر گونه مذاکره مجدد درباره آن را بی معنا می‌داند.

رئیس‌جمهور فرانسه در مورد بحث همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق نیز گفت: باید کردهای عراق در مورد جایگاه خود در ساختار قانونی قدرت در عراق ترغیب شوند.

مکرون همچنین پیشنهاد تشکیل گروه تماسی متشکل از همه گروه‌های درگیر و قدرت‌های منطقه، سازمان ملل و اعضای ثابت شورای امنیت را برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه داد و البته در عین حال تاکید کرد که هدف از تشکیل چنین گروه تماسی تعطیلی و نقص روند آستانه نیست، بلکه مکمل آن می‌باشد.

رؤسای جمهوری دو کشور در این دیدار همچنین درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.


منبع:دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *