پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بازداشت 80نفر در اعتراضات سنت لوییس

تظاهرات ضدنژادپرستی
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 550526
سومین شب تظاهرات ضدنژادپرستی در سنت لوییس آمریکا با بازداشت ۸۰ نفر خاتمه یافت.
بازداشت 80نفر در اعتراضات سنت لوییس
به گزارش جهان نيوز، به نقل از گاردین،تظاهرات آرام گروه زیادی از مردم در سنت لوییس در اعتراض به اعلام بی گناهی پلیس متهم به قتل یک سیاهپوست در سال 2011 به خشونت کشیده شد.

صدها نفر از مردم برای سومین شب در یکی از مناطق شهر میسوری تجمع کردند.  پس از حضور پلیس و پرتاب گاز اشک آور و پاشیدن اسپری فلفل به سمت معترضان به دلیل عدم توجه به دستور پلیس برای متفرق شدن، بیش از 80 نفر بازداشت شدند.

تجمع روز یکشنبه همانند دو شب گذشته مسالمت آمیز و آرام آغاز شد  اما  پس از بازداشت دو نفر توسط پلیس و هجوم مردم به سمت پلیس تظاهرات به خشونت کشیده شد.

پلیس سنت لوییس اعلام کرد که گزارشاتی از خسارت جدی به اموال شخصی مردم در شب گذشته دریافت کرده و به مردم دستور داده که از منطقه تاکر و پین متفرق شوند.
در جریان تظاهرات شنبه شب نیز برخی معترضان برای مقابله با نیروهای پلیس از آجر، سنگ و افشانه‌های رنگی استفاده کردند و شیشه مغازهای‌های متعددی را شکستند. اداره پلیس محلی گفته بود که در جریان اعتراضات شنبه 9 تن بازداشت شده‌اند.



منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *