پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

ماجرای هجوم مورچه‌ها به نوزادان دوقلو دربندرعباس

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 550340
روز شنبه 25 شهریورماه، خبری در فضای مجازی و برخی سایت های خبری مبنی بر هجوم مورچه ها به نوزادان دوقلویی که در کنار سطل زباله یکی از بیمارستان های بندرعباس رها شده بودند، منتشر شد که موجی از ناراحتی و التهاب را در میان مردم ایجاد کرد.
ماجرای هجوم مورچه‌ها به نوزادان دوقلو دربندرعباس
گروه جامعه جهان نيوز: رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس بندرعباس با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره هجوم مورچه ها به نوزادان دو قلو در این شهرستان گفت: این خبر صحت ندارد و کودکان هنگام پیدا شدن در سلامت کامل بودند.
 
 دکتر غلامعباس مومنی روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 25 مرداد ماه امسال،حدود ساعت 17:30 تا 18 یکی از همراهان بیمار در اورژانس این بیمارستان متوجه صدای گریه نوزاد در پارکینگ اورژانس می شود. وی با بیان این که فاصله پارکینگ تا در اورژانس 50 متر است و به دلیل همین فاصله کم، همراه متوجه صدای گریه نوزاد شده است، افزود: وی پس از مراجعه به پارکینگ با پتویی مواجه می شود که دو کودک در آن قرار داشتند.
 
مومنی گفت: این فرد بلافاصله به مسئولان اورژانس اطلاع می دهد و کودکان به اورژانس منتقل و توسط پزشک اورژانس معاینه می شوند و پس از آن با توجه به مساعد بودن حالشان در بخش اطفال تا روشن شدن ماجرا بستری می شوند. این مقام مسئول اظهار کرد: این کودکان به همراه وسایل مورد نیازشان در پارکینگ این بیمارستان گذاشته شده بودند و هیچ گونه مشکلی نداشتند.

مومنی تصریح کرد: با توجه به پیدا شدن این کودکان در پارکینگ بیمارستان تامین اجتماعی، مراتب به نیروی انتظامی و مسئولان قضایی اطلاع داده شد و پس از صدور گواهی سلامت برای کودکان از سوی پزشکان متخصص و با دستور دادستانی ، آن ها پنجم شهریورماه جاری در سلامت کامل تحویل بهزیستی شدند.
 
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس در واکنش به انتشار خبری دروغین که موجب تشویش و ناراحتی اذهان عمومی شده است، گفت: از رها شدن کودکان بسیار ناراحت شدیم اما انتشار اخبار کذب در این خصوص از جمله هجوم مورچه ها به کودکان را که موجب التهاب و ناراحتی در جامعه شده است، به شدت محکوم و از مجاری قانونی آن را پیگیری می کنیم. بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس در بندرعباس با ظرفیت اسمی 300 تختخواب که هم اکنون 225 تخت آن فعال است، دارای تمام بخش های عمومی و تخصصی است.  

روز شنبه 25 شهریورماه، خبری در فضای مجازی و برخی سایت های خبری مبنی بر هجوم مورچه ها به نوزادان دوقلویی که در کنار سطل زباله یکی از بیمارستان های بندرعباس رها شده بودند، منتشر شد که موجی از ناراحتی و التهاب را در میان مردم ایجاد کرد.

به گزارش امروز آنلاین نجمه بهاری مددکاراجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین در شهر بندرعباس درباره ر‌ها شدن دو نوزاد (خواهر و برادر) در محوطه بیمارستان، گفته بود: چندی پیش برای پیگیری کار‌های روزمره و پذیرش مددجو (مادر معتاد) به بیمارستانی در بندرعباس مراجعه کردم که در محوطه بیمارستان صدایی نگاه مرا به خود جلب کرد و وقتی دقت کردم متوجه شدم صدا از کنار سطل زباله‌ای در محوطه بیمارستان می‌آید. واقعا تاسف بار بود، دو نوزاد  (دختروپسر) با معصومیت تمام لای پتویی در گوشه‌ای از پارکینگ عمومی و در کنار سطل زباله ر‌ها شده بودند. با همکاری پرستاران بیمارستان، نوزادان به سرعت به بخش منتقل شدند و اقدامات درمانی برای احیای آن ها آغاز شد. در ادامه مشخص شد نوزادان متولد شده دو قلو هستند و از بیمارستان دیگری به این بیمارستان منتقل شده اند و حدود ۷ تا ۸ ساعت در کنار سطل زباله ر‌ها شده بودند.
 
وی با بیان این که "متاسفانه مورچه‌های اطراف سطل زباله به مژه‌ها و ابرو‌های دو نوزاد صدمه زده بودند"، افزود: با پیگیری‌ مسئولان بیمارستان، محل تولد دو قلو‌ها مشخص شد . پدر و مادر نوزادان از قشر ضعیف نبودند و بنا به دلایل دیگری آن ها را رها کرده بودند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دا
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد ما برسد فقط خدا ما که به همنوعمان رحم نمیکنیم حتی به خودمان
Denmark
این مباحث در اصل ماجرا تغییری نمی دهد و آن رها شدن ودلیل این عمل زشت است آن هم در جامعه اسلامی و شیعی
ای خاک بر سر این پدر و مادر بی وجدان داعشی وهابی کثیف و اسفل و سافلین که طفلان معصوم را رها کرد داعشی چطور دلت اومد پاره تنت را رها کنی بی وجدان بی دین
بزرگوار شیعیان این کارها را نمی کنند مستحضر هستید در بندر عباس فرقه ها هم زندگی می کنند