جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آمریکا با اسناد جعلی، تسلیحات ساخت اروپای شرقی را به مخالفان دولت «اسد» انتقال داده است

فروش سلاح به تروریست‌های مخالف دولت سوریه
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 550041
اسناد جدید نشان می‌دهند که پنتاگون به طور غیر قانونی 2.2 میلیارد دلار سلاح به تروریست‌های مخالف دولت سوریه انتقال داده است.
آمریکا با اسناد جعلی، تسلیحات ساخت اروپای شرقی را به مخالفان دولت «اسد» انتقال داده است
به گزارش جهان نيوز، دو سند جدید نشان می‌دهند که آمریکا در پوشش نبرد با داعش اسلحه و مهمات خریداری شده از کشورهای مختلف اروپای شرقی را به گروه‌های تروریستی در سوریه داده است.

بر اساس گزارش سازمان‌های «گزارشگر فاجعه و فساد اداری» (OCCRP) و شبکه «گزارشگری تحقیقاتی بالکان»  (BIRN)، آمریکا بیش از 700 میلیون دلار برای خرید آر پی جی AK-47، خمپاره انداز و سلاح‌های دیگر هزینه کرده است.

این گزارش می‌افزاید که واشنگتن از اسناد حقوقی مبهم برای ارسال تجهیزات به مقصد تروریست‌های سوریه استفاده می‌کند.

کارشناسان می‌گویند این اقدام آمریکا تلاش‌های جهانی برای مبارزه با قاچاق سلاح را تهدید می‌کند.

گزارش دیگری از «مرکز تحقیقات رسانه‌ای چک» نشان می‌دهد که پنتاگون در جمهوری چک، گرجستان، صربستان، بلغارستان، رومانی و اوکراین سلاح‌هایی به ارزش 71 میلیون دلار از جمله تفنگ شکاری  AK-47، پرتابگر نارنجک و خمپاره خریداری کرده است.

در این گزارش آمده است: پنتاگون از اسناد حقوقی بسیار غیرمعمول و گمراه کننده‌ای استفاده کرده تا از طریق روزنه‌ای نظام طراحی شده برای عدم ارسال سلاح به تروریست‌ها یا جنایتکاران جنگی را دور بزند.

مرکز تحقیقات رسانه‌ای چک مدعی شده است که پنتاگون در اطلاعات غلط خود مدعی شده که کاربر این سلاح‌ها ارتش ایالات متحده خواهد بود.

در این گزارش آمده است که پنتاگون از دو مجرا که یکی مقر نیروهای مخصوص (SOCOM) و دیگری مرکز نه چندان معروف «تسلیحات ارتش آمریکا» در نیوجرسی سود جسته و در مجموع  2.2 میلیارد دلار برای متحدان خود در سوریه هزینه تامین تسلیحات نموده است.




منبع:دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *