جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱
انتقاد حضرت آیت الله علوی گرگانی

سخنان نسنجیده پیرامون غیبت امام زمان (عج)

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 549969
آیت الله علوی گرگانی گفتند: متأسفانه بعضی افراد که اطلاعات چندانی درمورد فلسفه غیبت ندارد، سخنانی را برروی منبر ارائه می‌کنند که موجب شرمندگی اهل علم می‌شود.
سخنان نسنجیده پیرامون غیبت امام زمان (عج)
به گزارش جهان نيوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علوی گرگانی پیش ازظهر امروز در دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن بابیان اینکه مسئله غیبت امام عصر (عج) ازمسائل مهم دردین است، اظهارداشتند:غیبت آن حضرت فلسفه زیادی دارد و همین بیان نشدن همه فلسفه وحکمت غیبت باعث مشکلاتی در جامعه شد و شاید یکی از دلایل عدم پاسخ گویی این باشد که همه کس نمی‌توانند دلایل غیبت را درک و هضم کند.
ایشان با بیان اینکه غیبت حضرت، ولی عصر (عج) براساس دستورات حضرت حق است و او است که تصمیم گیرنده اصلی است و حکمت‌ها را بهترمی فهمد ودرک می‌کند، ابراز داشتند: متأسفانه بعضی افراد که اطلاعات چندانی درمورد فلسفه غیبت ندارد، سخنانی را بر روی منبر ارائه می‌کنند که موجب شرمندگی اهل علم می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه بر روی منبر بیایم این حرف را بیان کنیم که اگر می‌خواهیم آن حضرت ظهور کند یکی از راه‌های افزایش فساد است و لازم است جامعه دراین مسیر حرکت کند، افزود: نباید این سخنان کوته فکرانه را برای مردم ارائه داد، اساسا چنین سخنی خلاف دین است.
آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند:جامعه نباید برای آمدن حضرت، ولی عصر (عج) فساد را افزایش دهد؛ بلکه لازم است زمینه ظهور را آماده کندکه یکی از آن زمینه‌ها آماده کردن جامعه برای ظهور است؛ آیا تا به حال برای این مسئله قدمی برداشته ایم.
ایشان افزودند: اگر افراد جامعه آمادگی استقبال از حضرت را نداشته باشد، چگونه می‌خواهند در رکاب حضرت حجت (ع) باشند؛ خود همین آمادگی فکری، بدنی و مالی می‌تواند به حضرت در مقابله با دشمنان کمک و یاری کند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تعداد بالایی از مردم ایران آنقدر درگیر و گرفتارند که فرصتی برای پرداختن به این مسائل ندارند. شماها که پول و قدرت دارید باید به این چیزها بپردازید.