پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هفت نکته مهم در مورد سود سهام عدالت

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 549967
بنابر گفته های مسئولان سازمان خصوصی سازی قرار است تا آخرشهریور یعنی کمتر از یک هفته دیگر سود سهام عدالت به مشمولان پرداخت شود.
هفت نکته مهم در مورد سود سهام عدالت
به گزارش جهان نيوز، در خصوص میزان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت نکات زیر قابل توجه است:

1- اولین قدم برای گرفتن سود سهام عدالت داشتن شماره حساب شبا بانکی معتبر متعلق به خود در یکی از بانک ها یا موسسات مالی  که در سامانه سهام عدالت ثبت و به تایید رسیده باشد.

2- میزان دریافتی برای همه یکسان نیست بلکه  کسانی که تاکنون همه سهام شان آزاد شده، ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد و کسانی که حدود ۵۰ درصد سهام عدالت را مالک شده اند، ۶۵ تا ۷۶ هزار تومان واریزی خواهند داشت .

3- ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۹۱ نفر مشمول قطعی سهام عدالت هستند که حدود دو میلیون نفر فوت شده اند و از ۴۷ میلیون نفر باقیمانده هم تاکنون فقط ۳۰ میلیون نفر شماره حساب شبای خود را اعلام کرده اند.

4- سود سهام عدالت در سه مرحله پرداخت می شود و مرحله اول آن به احتمال زیاد پایان شهریور 96خواهد بود.

5- مرحله اول دریافت کنندگان سود سهام عدالت افرادی هستند که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند این افراد چون مشمول تخفیف 50 درصدی سهام عدالت می شوند بین 130 تا 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

6- سایر مشمولان شامل تخفیف 50% نیستند و لذا برای دریافت سود 130تا 150 هزار تومانی باید مابه تفاوت را پرداخت کنند در غیر این صورت فقط سود 65 تا 75 هزارتومانی را دریافت می کنند.

7-  قانون دوره مجاز ثبت نام برای دریافت سهام عدالت بازه زمانی ۱۰ ساله از سال1385 تا ۱۳۹۴ تعیین کرده و پس از آن ثبت نام جدید صورت نگرفته است. همچنین ثبت نام جدید از مشمولان منوط به صدور مجوزهای جدید و مصوبه مجلس است.

منبع:اقتصادنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *