جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۱

درخواست‌قصاص برای ملی‌پوش متهم به‌قتل+عکس

منبع: ایسنا
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 549803
پدر مامور نیروی انتظامی که در سانحه تصادف با ملی‌پوش فوتسال بانوان کشته شد، می‌گوید با علم به این که امکان قصاص برای چنین پرونده‌هایی وجود ندارد اما درخواست اشد مجازات و قصاص را دارد.
درخواست‌قصاص برای ملی‌پوش متهم به‌قتل+عکس
به گزارش جهان نيوز؛ بامداد بیست و دوم اردیبهشت امسال اتفاقی در محله نارمک تهران افتاد که یک خانواده را داغدار کرد و جامعه ورزش و فوتسال ایران را در بهت فرو برد.
یکی از بانوان ملی‌پوش فوتسال در حالی که در مسیر بازگشت به منزل بود،‌ با خودروی شخصی با یک مامور نیروی انتظامی تصادف کرد و باعث فوت او شد.
این بازیکن که در یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر توپ زده و با تیم ملی نیز به افتخارات بزرگی دست یافته است در حال حاضر با قید وثیقه آزاد است اما خط خوردن از تیم ملی و احتمال غیبت در لیگ برتر، او را تا آستانه نابودی زندگی ورزشی‌اش پیش برده است.

موضوعی که باعث شده پرونده این ملی‌پوش سنگین شود، ادعای خانواده متوفی مبنی بر وجود درصد بالای الکل در خون او هنگام حادثه است. از همین رو خانواده مقتول درخواست اشد مجازات را از دادگاه کرده و به دنبال قصاص این ملی‌پوش هستند.

زارع‌زاده پدر مقتول درباره مصاحبه یکی از بستگان ملی‌پوش متهم به قتل ادعا کرد: گفته شده کسی که پسرم را کشته، مست نبوده است. در حالی که مطابق مدارک پرونده، پزشکی قانونی وجود درصد بالایی از الکل را در خون راننده تایید کرده‌اند. شب ولادت امام زمان (عج) این اتفاق افتاد و پسرم را در حین ماموریت کشته شد. پسرم را پرپر کرده‌اند و حالا ادعاهایی خارج از واقعیت مطرح می‌کنند. عموی این بازیکن با من تماس گرفت و گفت وجود الکل به خاطر اسپری دندان بوده است. کدام دارو یا اسپری این همه الکل دارد؟

فرار از محل حادثه
وی افزود: پیش از این یکی از بستگان راننده خودرو گفته که این خانم بعد از حادثه، پنجاه متر جلو رفته تا از منزل کمک بیاورد. در حالی که فاصله صحنه تصادف تا منزل‌شان خیلی بیشتر از پنجاه متر بوده است. راننده به خانه‌اش رفته اما نگهبان آپارتمان به خاطر وجود خون روی کاپوت و شکسته بودن شیشه اتومبیل، شک کرده و با پلیس تماس می‌گیرد. همان شب نیز از او تست الکل گرفته شد و مدارک پزشکی قانونی و پلیس راهور نشان می‌دهد مقدار زیادی الکل در خون او بوده است.

پدر مقتول هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که پرونده رسیدگی به این حادثه در چه مرحله‌ای است، گفت: آن‌ها (خانواده ملی‌پوش فوتسال) دو بار اعتراض کرده‌اند که هربار نیز دادگاه، راننده را مقصر دانسته است. برخی از مدیران ورزشی نیز ابتدا به دنبال گرفتن رضایت بودند اما وقتی متوجه شدند این بازیکن مست بوده، از وساطت منصرف شده و خودشان را کنار کشیدند.

زارع زاده اضافه کرد: کسانی که قصد حمایت از این بازیکن را داشته‌اند، در مصاحبه‌ها می‌گویند فرزندم، سرباز نیروی انتظامی بوده است در حالی که پسرم از دو سال و نیم پیش به استخدام نیروی انتظامی درآمده و به دنبال گرفتن انتقالی به یزد بود. او گروه‌بان یکم بود و قرار بود به زودی او را در لباس دامادی ببینم اما پسر دسته گلم را پرپر کردند. پدر و مادر این بازیکن بیست روز بعد از ماجرا به ایران آمده‌اند. ما یزدی هستیم و چنین چیزهایی در خانواده‌های ما تقبیح می‌شود. بعد خانواده قاتل می‌گویند اگر هر کسی بود فرار می‌کرد و این دختر که جای خود دارد.

درخواست قصاص دارم
پدر این مامور نیروی انتظامی همچنین بیان کرد: از قاضی پرونده، درخواست اشد مجازات را برای قاتل کرده‌ایم. اگر این اتفاق در یک تصادف عادی می‌افتاد، گذشت می‌کردم اما کسی را که در حال مستی این کار را کرده، نمی‌توان بخشید. شاید این پرونده یک سال دیگر بسته شود اما حتی شده پول دیه را هم می‌دهم تا او را قصاص کنم. از قانون هم اطلاع دارم و می‌دانم برای قتل‌ در حادثه رانندگی، راننده را اعدام نمی‌کنند اما این دختر حالت عادی نداشته و می‌خواهم او را پای چوبه دار بکشانم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
عجب از کی فوت با تصادف شهادت حساب شده؟؟! اینم یه ورژن جدیده!!
مسافر
Iran, Islamic Republic of
اگه یه روزی برای درآوردن روزی از خونه بیرون بری و بمیری اون هم شهادت حساب میشه ولی شهادت درجاتی داره که بالاترینش در راه جهاد در راه خداست ... دو یو آندر استند؟؟!!!!!!!!!!!!!
اصل مطلب رو ول کردی دنبال چی میگردی ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیمان
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش ولی شما اشتباه میکنید . در خیلی موارد افرادی که در طول مدت سربازی کشته می شوند را شهید محسوب نمی کنند و علت مرگ را بی احتیاطی خود سرباز می دانند و یا سانحه .. .. یک کوه نزدیک خانه ما هست که بالای آن برج بیسیم نیروی انتظامی و سپاه قرار دارد ..سربازان محافظ بطور نوبتی هر روز برای دریافت آب غذا و تجهیزات از جاده کوه پایین آمده و وسایل را بالا میبرند... چند سال پیش یک سرباز با یک 20 لیتری آب که به کولش بسته بود سرش گیج رفت و از کوه پرت شد و جانش را از دست داد ولی شهید محسوب نشد...
Iran, Islamic Republic of
معمولا اگه هنگام ماموریت کسی یا چیزی باعث فوت مامور بشه اون مامور شهید حساب میشه نه توی سانحه اتفاقی که خودش به تنهایی و بدون دخالت کسی فوت کنه .
skandary
Iran, Islamic Republic of
خدا بیشتر بهت بده . خوبی؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی چنانچه در حین ماموریت کاری باشند و حادثه ائی اینچنینی برایشان رخ دهد شهید محسوب میشوند و این عزیز طبق اضهارات پدرش در ماموریت ناجا بوده که این خانم ایشان را زیر گرفته و به شهادت رسانده .
Iran, Islamic Republic of
قانون در نیروهای مسلح اینو میگه که هر ماموری در هنگام ماموریت براش اتفاقی بیفته شهید یا جانباز حساب میشه .این تعجب نداره بهتره اول مطالعه بفرمایید بعد.
میراحمد
Iran, Islamic Republic of
حاشیه امن برای بازیکن ملی، آقازاده و غیره تو این مملکت باید از بین بره.
راننده زهرماری خورده بعد اومده تو خیابون و جوون به این خوبی رو زیر گرفته بعد میگن حادثه بوده.
اگه ننه بابای همین مخالفین یا بچه خودشون رو زیر میگرفت خودشون و 100تا صاحب دیگه در دادسراها صف میبستن که قصاص کنید.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
غلط کرده بازیکن وغیره شده واتفاقا باید به اشدمجازات برسه ودرثانی کسانی که به هردلیل سعی درانحراف اتهام اون ادم عوضی دارن باید ازخدابترسن وبخاطرپول یاخوش رقصی برای پایمال شدن خون کسی همکاری نکنن چراکه باانتقام الهی مواجه میشن وازقضا حکومت بایستی تصادف درحالت مستی رو تاحدودی عمد حساب کنه تا درس عبرتی باشه برای منحرفین
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
درکشوری که یک پسرجوان رودریکی ازشهرها بجرم شرب خمردرانظارشلاق میزنن باید این دخترک روهم بدترازاون درانظاربجهت مستی شلاق بزنن !!!