کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله سعیدی:

لزوم مدیریت شادی در اعیاد

23 شهريور 1396 ساعت 14:00

قم - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی در برابر کشتار مسلمانان میانمار، گفت: ما داغدار مسلمانان کشته شده در میانمار هستیم.


به گزارش جهان نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی قبل از ظهر پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مردمی کرامت که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشگاه علامه طباطبایی قم برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه برای ترویج آداب شادی که مورد پسند اهل بیت(ع) باشد جای کار زیادی وجود دارد، عنوان کرد: برخی برنامه‌هایی که در ایام شادی اجرا می‌شود با اهداف خلقت و کرامت انسان سازگاری ندارد و باید بتوانیم ابعاد شادی از منظر اسلام را بررسی و گسترش دهیم.
وی در ادامه به مناسبت‌های ماه ذی الحجه به‌خصوص اعیاد غدیر و قربان اشاره کرد و گفت: عده‌ای سعی می‌کنند که اعیاد را به سمتی ببرند که مورد پسند دشمن است و اگر ما این مناسبت‌ها را مدیریت نکنیم برخی افراد راه را اشتباه می‌روند.
امام جمعه قم با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید فرهنگ مورد پسند اهل بیت(ع) درباره شادی را احیا کنند، گفت: گرچه برخی سعی دارند آموزه‌های نادرست را ترویج کنند اما دستیابی به جایگاه معرفتی اهل بیت(ع) امکان‌پذیر است.
وی به دهه کرامت و جشن‌های برگزار شده در این دهه اشاره و عنوان کرد: در این دهه برنامه‌های بسیاری اجرا و برگزار شد که رفع مشکلات نیازمندان و حضور گسترده مردم در این جشن‌ها و همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله دست آوردهای آن بود.
آیت الله سعیدی همچنین به کشتار مسلمانان میانمار هم اشاره کرد و گفت: ما آموخته‌ایم به سبک اهل بیت(ع) زندگی کنیم و در این راستا مسئولان کشور از مسلمانان میانمار حمایت کرده و در برابر کشتار آنها موضع‌گیری کرده‌اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: ما داغدار مسلمانان کشته شده میانماری هستیم و این در حالی است که برخی از کشورها هیچ‌گونه موضع گیری نکرده و انگار مرده‌اند.

منبع:مهر


کد مطلب: 549378

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/549378/لزوم-مدیریت-شادی-اعیاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com