کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اروپا پیشنهاد داد:

ترامپ برجام را به هزینه ایران حفظ کند!

23 شهريور 1396 ساعت 12:18

ظاهرا اروپایی ها به ترامپ گفته اند اگر به برجام پایبند بماند، آنها هم به وی برای اعمال فشار به ایران از بابت برنامه موشک های بالستیک و اتهام حمایت از تروریسم، کمک می کنند.


به گزارش جهان نیوز، «المانیتور» همزمان با سر رسید مهلت تصمیم گیری دولت واشنگتن درباره تداوم رفع تحریم های اقتصادی ایران، از تلاش متحدین اروپایی برای ترغیب دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پایبندی به برجام، خبر داد.
اما ظاهرا اروپایی ها قصد دارند هزینه این پایبندی را به حساب ایران بنویسند! ظاهرا قرار شده اگر ترامپ امروز پنجشنبه با تمدید لغو تحریم های اقتصادی موافقت و در تاریخ ۱۵ اکتبر نیز برای سومین بار تطابق ایران با برجام را تایید کند؛ اروپایی ها برای دلشاد کردن وی، تهران را از بابت برنامه موشک های بالستیک و حمایت از گروه های به زعم آنها تروریستی، تحت فشار قرار دهند.
این در حالی است که ترامپ در چند روز گذشته ادعای تشدید برخورد با ایران را تکرار اما منظور خود را واضح بیان نکرده است. از سویی وی باید هوشیار باشد تا مبادا سخت گیری‌هایش به قیمت نقض برجام از سوی واشنگتن تمام شود.
حالا اروپایی ها می گویند به دولت ترامپ گفته شده که همگی باید به برجام پایبند بمانند تا در نهایت فرصت برای چاره اندیشی در برابر دیگر تهدیدهای ایران فراهم شود.
به ادعای یکی از همین اروپایی ها، توافق هسته ای بخشی از یک راهبرد به مراتب وسیعتر است و باید به آن به چشم ابزاری برای برخورد با مشکلات بزرگتر نگاه کرد.
گفتنی است غرب ایران را که در طول هشت سال جنگ تحمیلی تنها بود از بابت برنامه موشکی که صرفا جنبه دفاعی دارد؛ توبیخ می کند. از سوی دیگر،  غربی ها بدون اشاره به نقش خود در بی ثباتی خاورمیانه، ایران را به دامن زدن به بحران های منطقه ای متهم می کنند!

منبع:مهر


کد مطلب: 549344

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/549344/ترامپ-برجام-هزینه-ایران-حفظ-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com