کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیل گیتس

بزرگترین تهدیدهای جهان در 10 سال آینده

23 شهريور 1396 ساعت 12:08

مؤسس شرکت مایکروسافت، بزرگترین تهدیدهای بهداشتی یک دهه آینده برای سلامت انسان‌ها را معرفی کرد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از ام‌اس‌ان، «بیل گیتس»، مؤسس شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان به همراه همسرش یک گزارش سالانه در خصوص بهداشت عمومی منتشر کردند و در خصوص بزرگترین تهدیدهایی که در یک دهه آتی سلامت انسانها را به خطر می اندازد توضیحاتی را ارائه دادند.
در همین راستا بیل گیتس در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: بیماری های واگیردار و مزمن از جمله بزرگترین تهدیدهای بهداشتی در 10 سال آینده خواهند بود. بیماری های مزمن شامل دیابت و آلزایمر و بیماری های عصبی به طور فزاینده ای به مشکلات بزرگی تبدیل شده اند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، بیماری های واگیردار مثل مالاریا، اسهال و اچ آی وی همچنان وجود دارد و افراد زیادی به آنها مبتلا هستند.
او افزود: در کشورهای توسعه یافته به عنوان مثال، میزان آلزایمر و بیماری های روانی چندین سال است که با افزایش همراه بوده است. در آمریکا، «مرکز کنترل بیماری» تخمین زده است که تعداد کل افرادی که از این بیماری ها رنج می برند تا سال 2050 سه برابر خواهد شد. دانشمندان تاکنون نتوانسته اند علت افزایش این آمار را کشف کنند؛ اما مسائلی مثل ژنتیک و رژیم غذایی در این گونه مسائل بی تأثیر نیست.
بیل گیتس خاطر نشان کرد: در آمریکا بزرگترین قاتل ها، بیماری های قلبی و سرطان هستند که هر ساله باعث مرگ حدود 1.2 میلیون نفر می شوند. مسئولیت کشورهای توسعه یافته این است که تحقیقات گسترده ای برای کشف داروهای مؤثر در درمان این بیماری ها انجام دهند. مطمئن هستم که می توان درباره این مسئله امیدوار بود.
بیل گیتس افزود: بیماری های واگیردار هم یک مشکل بزرگ هستند. حشراتی که حامل بیماری هایی مثل مالاریا هستند می توانند حتی آبها را هم آلوده کنند. بنابراین در این مورد مسئولیت بر دوش سازمان ها و مؤسسات مرتبط است که به کشورهای درحال توسعه کمک کنند و واکسن هایی برای این بیماری ها ارائه دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های دیگر هم ویروس اچ آی وی خواهد بود. پیشرفت های قابل توجهی در 15 سال گذشته برای کاهش سرعت پیشرفت ویروس اچ آی وی انجام شده است؛ اما بودجه کافی برای درمان آنها اختصاص نیافته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 549340

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/549340/بزرگترین-تهدیدهای-جهان-10-سال-آینده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com