کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۲۰هزار نفر بیمه بیکاری می‌گیرند

23 شهريور 1396 ساعت 11:14

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سال گذشته 50 هزار بنگاه برای اخذ تسهیلات رونق تولید در سایت بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 25 هزار بنگاه این تسهیلات را دریافت کردند.


به گزارش جهان نیوز، کریم یاوری روز چهارشنبه درحاشیه یک کارگاه اموزشی با موضوع بیمه بیکاری درایلام به خبرنگار ایرنا گفت : این واحدها سال گذشته از 180 هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاصی دولت برای رفع موانع تولید و رونق بنگاه های نیمه فعال و راکد برخوردار شدند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی فعال کردن واحدهای راکد ونیمه فعال و پیشگیری از رکود انها را بهترین گزینه برای حفظ اشتغال موجود و حفاظت از توان اجتماعی و اقتصادی شاغلان عنوان کرد.
***برگزاری کارگاه اموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری
کارگاه اموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری امروز در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور مدیران و کارشناسان حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کارگاه شمار افرادی که در سال های گذشته شغل خود را از دست داده و هم اکنون مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند 220 هزار نفر عنوان کرد که 700 نفر ازاین تعداد دراستان ایلام مستمری بیکاری می گیرند.
وی یادآوری کرد: مقرری بیمه بیکاری معادل سه درصد مزدی است که کارفرما به کارگر پرداخت می کند و از محل این مبلغ کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند مورد حمایت قرار می گیرند.
یاوری با اشاره به اینکه حمایت اجتماعی مستند به قانون بیمه بیکاری برای کارگران در کل کشور برقرار می شود، تاکید کرد: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و حتی هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله و آتش سوزی برای کارگران بدون در نظر گرفتن سابقه کار این حمایت اجتماعی لحاظ شده و به آنان بیمه بیکاری پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمند سازی مقرری بگیران با بیمه بیکاری به منظور دستیابی به اشتغال مجدد است که در این زمینه بین دستگاه های متولی امور مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارتباط تنگاتنگ و حرفه ای خوبی وجود دارد.
وی ادامه داد: گسترش دامنه پوشش بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت استفاده از مقرری بیمه بیکاری از طریق هدایت مقرری بگیران به اشتغال مجدد و توانمند سازی آنان با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مورد نیاز و ارتقا مهارت آنان در مشاغل تخصصی پیگیری و دنبال می شود.
یاوری با بیان اینکه چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده گسترده تر شده و حمایت ها افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار می شوند از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و ایام مقرری بگیری بیمه بیکاری جز سابقه بیمه ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می شود.
وی افزود: تمام هزینه های درمانی و بیمه ای کارگران مشمول قانون بیمه بیکاری که قبلا شاغل بوده و بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند همانند کارگران شاغل تامین، پرداخت و محاسبه می شود و تمام هزینه مربوط به آموزش های مهارتی مقرری بگیران بیمه بیکاری اعم از باز آموزی و تجدید مهارت و ارتقا مهارت آنان به عهده صندوق بیمه بیکاری است.


منبع:اقتصادآنلاین


کد مطلب: 549325

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/549325/۲۲۰هزار-نفر-بیمه-بیکاری-می-گیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com