شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
آیت الله سبحانی:

مراقب دشمن در فضای مجازی باشیم

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 549184
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه باید مراقب دشمن در فضای مجازی باشیم، گفت: امروز ما به تبلیغ بیش از هرچیز دیگری احتیاج داریم و زنان طلبه نقش مؤثری در این زمینه دارند.
مراقب دشمن در فضای مجازی باشیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به آفرینش زن و مرد و تفاوت‌های این دو جنس اظهار داشت: قبل از اسلام در سرزمین حجاز برای زن ارزش قائل نبودند. در آن زمان دختران را زنده به گور می‌کردند. در چنین شرایطی خداوند در قرآن کریم آفرینش زن و  مرد را یکسان معرفی کرد.
 
وی بیان داشت: خداوند برای بنی آدم تکریم قائل می‌شود و طبیعت زن و مرد را یکسان دانسته و برای هر دو ارزش قائل شده است.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: خداوند در مقام عمل نیز برای زن و مرد یکسان ارزش‌گذاری می‌کند همچنین مقام طبیعت زن و مرد و قصاص.

وی در این باره ادامه داد: فقط یک تفاوت در دیه وجود دارد و آن دلیل دارد. در ارث نیز  حقوق زن و مرد در شرایط مختلف متفاوت است و هر کدام دلیلی دارند.

تکالیفی که اسلام از زن می‌خواهد

آیت الله سبحانی تصریح کرد: اسلام در جهت تکریم زن مهریه را برای زن قرار داده، برخی مهریه را خرید زن عنوان می‌کنند که این اشتباه است.

وی عنوان کرد: اگر اسلام تا این اندازه برای زن ارزش قائل است در عوض از زن تکالیفی نیز می‌خواهد. اسلام از زن تربیت فرزندان را در آغوش خانواده می‌خواهد و این ضد ارزش نیست.

استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به بحث مساوات حقوق زن و مرد افزود: میان زن و مرد عدالت مطرح است نه مساوات؛ مساوات در برخی موارد ضد ارزش است.

وی درباره حوزه‌های علمیه افزود: مواردی که شورای سیاست گذاری حوزه مصوب می‌کند باید بر اساس عدالت باشد نه مساوات.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: زنان نیمی از جامعه ما را تشکیل داده‌اند بنابراین نباید فقط به مرد توجه کرد. در قوانین و... هردو جنسیت را باید در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: دشمن در خانه ما لانه کرده برنامه‌هایش را وارد خانه‌های ما کرده است. از همان ابتدا باید جلوی میکروب‌ها را گرفت نه این که بگذاریم پخش شود سپس یکی یکی جمع کنیم.

زنان نقش مهمی در مقابله با دشمنان دارند

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در فضای مجازی باید مراقب دشمن باشیم. زنان نقششان در این باره بسیار مؤثر است.
وی با بیان این که کتب تدریسی باید در مسیر تبلیغ باشد، ابراز کرد: امروز ما به تبلیغ بیش از هرچیز دیگری احتیاج داریم و زنان طلبه نقش موثری در این باره دارند.

آیت الله سبحانی در  ادامه ضمن توصیه‌هایی به طلاب خواهر عنوان کرد: ماه محرم نزدیک است. در مجالس سخنرانی کنید و مکتب اسلام را به همگان شرح دهید.

وی بیان کرد: یکی از تکالیف شما در خانواده، رفتارتان نسبت به شوهر و بستگان است. با اخلاقتان، ذهن خواهران و برادران خود را تغییر و به سمت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) پیش ببرید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *