پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
با تشریح طرح حذف ارث فرزند بیماران سالمند عنوان شد

ویزیت همزمان چند بیمار تخلف اطلاعاتی است

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 548674
قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت، مشکل بیماری سالمندی برای آینده ایران را همانند کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال حاضر عنوان کرد و گفت: اقدام برخی پزشکان که در مطب به جای یک بیمار چند بیمار را ویزیت می‌کنند، تخلف آشکار است.
ویزیت همزمان چند بیمار تخلف اطلاعاتی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی در نشست خبری چهل و پنجم سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدام برخی پزشکان که در مطب به جای یک بیمار چند بیمار را ویزیت می‌کنند، اظهار داشت: این اقدام کاملاً تخلف است زیرا اطلاعات بیماران محرمانه است و متاسفانه این تخلف وجود دارد و به جد با این تخلف باید سازمان نظام پزشکی برخورد کند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره مشکل آینده سلامت کشور عنوان کرد: مشکل بزرگ سلامت ایران بحث بیماری‌های سالمندی است، زیرا هم امید به زندگی افزایش می‌یابد و همچنین افراد در خانواده‌های کم تعداد پیر خواهند شد و کسی برای مراقبت ندارند و در نهایت در سن پیری انواع بیماری‌های سالمندی رخ می‌دهد.

حریرچی ادامه داد: مشکل بیماریهای سالمندی برای آینده ایران همانند کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال حاضر خواهد بود و در برخی کشورهای اروپایی حقوق بازنشسته به مرکز نگهداری از سالمندی واریز می‌شود و حتی در انگلستان مبحثی در حال بررسی حقوقی است که آیا می توان از املاک افراد سالمند برای هزینه های بیماری‌شان استفاده کرد.

طرحی برای اینکه فرزند بیماران سالمند از ارث محروم شوند
قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: حتی در این زمینه این بحث مطرح می‌شود که آیا این افراد به دلیل هزینه‌های درمان نتوانند به فرزندان خود ارث ببخشند و این مسائل پیچیدگی های بیماریهای سالمندی که گران نیز هستند را روشن تر می‌کند.

حریرچی  درباره مشکلات و اعتراضات برخی گروه های پزشکی درباره قیمت گذاری تعرفه‌ها عنوان کرد: امیدواریم بتوان هر چه سریعتر به این اعتراضات پاسخ داده شود که مسلما حمایت بیمه ها را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی گروه‌های پزشکی تهدید کردند که خدمت به بیمار ارائه نمی‌کنند مسلما این امر در 1000 بیمارستان کشور بسیار اندک است و اگر کسی در ساعت معمولی شیفت کاری خود خدمت ندهد که مسلماً بسیار هم اندک است با آنها طبق ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *