پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
رضا سراج عنوان کرد؛

اروپا به‌خاطر ایران پشت آمریکا را خالی نمی‌کند

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 548282
یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکا به دنبال آن است که با نمایش خروج برجام ادراکی ایجاد کند که به دنبال این خروج، مذاکره مجدد به وجود بیاید.
اروپا به‌خاطر ایران پشت آمریکا را خالی نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه آماده ایم به همراه فرانسه، بریتانیا و آمریکا، تهران را تحت فشار بگذاریم و اینکه آیا با توجه به این سخنان می‌توان به پایبندی اروپا بدون آمریکا به برجام امیدوار بود، گفت: تجربه ما با سه کشور اروپایی در اوایل دهه ۸۰ نشان می‌دهد راهبرد اروپا راهبردی آزموده شده و در نهایت شکست خورده است.

سراج با بیان اینکه جریانی که در داخل همه تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا گذاشت حالا که با بدقولی آن‌ها مواجه شده و می‌خواهد فاز جدیدی را آغاز کند، تصریح کرد: این فاز جدید اجرای برجام اروپایی است، این در حالی است که تجربه تعامل با اروپایی‌ها آزموده شده است و این تصور که اروپا پشت آمریکا را به بهانه حمایت از ایران خالی می‌کند یک خوش خیالی بیهوده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نظرات ترامپ پیرامون برجام گفت: کابینه ترامپ توافق برجام را مناسب نمی‌داند. وی ابتدا به دنبال آن بود که برجام را باطل کند و مزیت‌های راهبردی جدیدی در آن نمایش دهد.
سراج افزود: از این رو آمریکا به دنبال آن است که با نمایش خروج برجام ادراکی ایجاد کند که به دنبال خروج آمریکا از برجام، مذاکره مجدد به وجود بیاید.با این بازی آمریکایی ها، یعنی وادار کردن ایران به پذیرش مذاکره مجدد در حقیقت نوعی بازی ایران در زمین آمریکا و کابینه ترامپ کلید خواهد خورد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: اروپا عملا نشان داده است که به هیچ عنوان خارج از اراده آمریکایی‌ها به ویژه در حوزه مسائل بین المللی اقدامی انجام نخواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *