جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بارش باران و کاهش نسبی دما در مناطق‌شمالی

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 548142
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا برای سواحل شمالی کشور خبر داد.
بارش باران و کاهش نسبی دما در مناطق‌شمالی
به گزارش جهان نيوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت آب و هوای کشورگفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در بعدازظهر و اوایل شب رگبارهای پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز دوشنبه بعد از ظهر(۲۰ شهریور) به‌تدریج برای مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی، کاهش نسبی دما، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز سه شنبه(۲۱ شهریور) نیز گستره بارش‌ها به شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی محدود می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در بعدازظهر و اوایل شب مردم جنوب سیستان و بلوچستان، پاره‌ای از مناطق هرمزگان و جنوب شرق فارس شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهند بود. در سه روز آینده نیز در شرق کشور به‌ویژه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب پدیده گردوخاک می‌شود.

وظیفه درخصوص وضعیت آب و هوای استان تهران در دو روز آینده نیز گفت: آسمان این استان در روز یکشنبه صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما در این روز ۳۵ و کمینه آن ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز دوشنبه نیز استان تهران شاهد آسمانی صاف و وزش باد است. دمای هوا در گرمترین ساعت این روز نیز ۳۵ درجه و در سردترین ساعت به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *