پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی:

مرغ و تخم مرغ به زودی گران می‌شود

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 548140
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی گفت: با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ارز کنجاله سویا، قیمت مرغ، تخم مرغ، جوجه یکروزه و سایر مواد پروتئینی افزایش خواهد داشت.
مرغ و تخم مرغ به زودی گران می‌شود
به گزارش جهان نيوز، محمد یوسفی، مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص کاهش قیمت جوجه یک روزه اظهار داشت: جوجه یک روزه نزدیک به سه هفته است که کاهش قیمت داشته است و روند قیمت کاهشی است. همین امر باعث شده قیمت مرغ هم امروز نسبت به روز گذشته در مرکز عمده فروشی میدان بهمن حدود 200 تومان کاهش داشته و از 5500 به 5300 تومان رسیده است.

یوسفی در رابطه با پیش بینی افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در آینده خاطر نشان کرد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که در آینده نزدیک و با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ارز کنجاله سویا، قیمت مرغ، تخم مرغ، جوجه یکروزه و سایر مواد پروتئینی افزایش خواهد داشت.

وی افزود: واردات کنجاله سویا با ارز مبادله ای خرید و فروش می شد اما از اوایل هفته تصمیم گرفته شده تا ارز مبادله‌ای کنجاله سویا را حذف کنند و ارز مبادله ای دانه سویا وجود داشته باشد. ضمن اینکه برای واردات کنجاله سویا 10 درصد تعرفه در نظر گرفته شده است و این باعث افزایش قیمت در مرغ، تخم مرغ و سایر مواد پروتئینی خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه مرغ گوشتی گفت: این افزایش قیمت باعث بالا رفتن قیمت تمام شده تولید مرغ و تخم مرغ می شود و این تفاوت قیمت را مردم باید بپردازند.

وی در پایان تاکید کرد: مرغدار هرچه قدر قیمت تمام شده اش بالاتر باشد چاره ای جز گرفتن آن از مردم ندارد. این تغییر در ارز باعث بالاتر رفتن قیمت محصولات پروتئینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *