پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قوانین سفت و سخت چین برای فروش مواد غذایی

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب: 548128
گزارش ها حاکی از آن است که مقامات بهداشت مواد غذایی چین، واردات طیفی از پنیر های فرانسوی از جمله بری، کاممرت و راکفورت (بلوچیز) را متوقف کرده اند. همچنین فروش بیکینگ پودر و سوپ های کنسروی در این کشور ممنوع شده است.
قوانین سفت و سخت چین برای فروش مواد غذایی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از Russia Today، گفته می شود که محصولات حاوی باکتری هایی که در پوست های بری و کاممرت یافت می شوند و باکتری هایی که برای تولید پنیر بلوچیز استفاده می شود، تحت این ممنوعیت قرار دارند.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از وینسنت ماریون، یکی از بنیانگذاران پنیر فروشی Cheese Republic واقع در شانگهای می گوید:"ما به مدت سه هفته است که قادر به دریافت سفارش از مشتریانمان نمی باشیم. تامین کنندگان پنیر می گویند که مقامات بهداشت مواد غذایی، قوانین خود را سختتر کرده اند."
 
طبق گفته ماریون، در حال حاضر خرده فروشی ها فقط می توانند پنیر های سفت مانند چدار، کومته و مانچگو را به فروش برساند.
 
CNNMoney به نقل از ویلیام فینگلتون، سخنگوی نمایندگی اتحادیه اروپا در چین،، گفته است: این دقیقا به این معنی است که چین فروش پنیرهای معروف و سنتی اروپا که طی دهه ها با خیال راحت در چین وارد و مصرف می شده است را ممنوع کرده. هیچ دلیل خوبی برای این ممنوعیت وجود ندارد، زیرا در صورتی که همان پنیر در چین تولید شود، چین آن را سالم می داند.
 
فینگلتون تأکید کرده است که تولیدکنندگان اروپایی از این معیار سفت و سخت بسیار نگرانند، چرا که این مقررات ممکن است به طور بالقوه بر سایر انواع پنیرها نیز تاثیر بگذارد.
 
رسانه های چینی گزارش کرده اند که مقامات بهداشت مواد غذایی کشورشان، فروش سوپ های کنسرو شده و بیکینگ پودر را نیز ممنوع کرده اند.
 
یکی از منابع بی نام به وبسایت آخر هفته چین گفته است:"دولت چین معتقد است که ماده مضری داخل بیکینگ پودر است و از اینرو واردات آن را ممنوع کرده اند. این درحالی ست که هرکس دیگری در جهان نیز برای پخت و پز از این ماده استفاده می کند و آن را می خورد."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *