پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در پی ادامه یافتن نسل کشی مسلمانان میانمار:

آیا نوبل «آنگ سان سوچی» پس گرفته می‌شود؟

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 547894
در پی ادامه یافتن نسل کشی مسلمانان میانمار و سکوت دولت این کشور، هزاران نفر از مردم جهان با به راه انداختن کمپینی خواستار پس گرفته شدن جایزه صلح نوبل از رهبر میانمار شدند.
آیا نوبل «آنگ سان سوچی» پس گرفته می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، به نقل از دویچه وله آلمان، صدها هزار نفر از فعالان حقوق بشر و معترضین به نسل کشی مسلمانان در میانمار با به راه انداختن کمپینی بین المللی خواستار پس گرفته شدن جایزه صلح نوبل از «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار شدند.
بر اسا این گزارش، بسیاری از فعالان حقوق بشری به نام از جمله «دزموند توتو»، از رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی که در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه نوبل صلح شد با به راه انداختن این کمپین خواستار شکل گیری اعتراضات بین المللی علیه دولت و رهبر میانمار شدند.
توتو که اکنون ۸۵ سال دارد گفته است اخبار و تصاویری که از میانمار به جهان ارسال می‌شوند قلب او را می‌شکنند. سوچی باید برای پایان دادن به خشونت و بی‌رحمی علیه مسلمانان این کشور تلاش کند.
به گزارش رادیوی سراسری آلمان، بیش از ۳۶۵ هزار نفر در سراسر جهان در یک کمپین اینترنتی خواستار پس گرفته شدن جایزه صلح نوبل از خانم سان سوچی شده‌اند. اما کمیته صلح نوبل گفته است که پس گرفتن این جایزه ممکن نیست و دلیل این مدعای خود را انجام تلاش های سیاسی سوچی در گذشته عنوان کرده است.

منبع: مهر
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *