سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۲

ماجرای گزارش وزارت اطلاعات به احمدی نژاد علیه نیکزاد چه بود؟!

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 547848
نیکزاد خودی تکان میدهد و لپ تاپش ر ا روشن میکند. با یک بسم الله یک ساعت وقت میخواهد و اسلاید ها را ورق میزند. همزمان که در مقدمه بحث هایش از حق مسکن در کلام امیرمومنان و امام خمینی(ره) میگوید، ذهنم را درگیر مشکلات مسکن مردم میکنم. از اجاره نشین های جنوب شهر تا حاشیه نشین ها و مسکن مهری هایی که هر روز تجمع میگذاشتند و حق مسکن شان را مطالبه میکردند؛ واقعا کارنامه‌ی تلخی دارد آقای آخوندی.
ماجرای گزارش وزارت اطلاعات به احمدی نژاد علیه نیکزاد چه بود؟!
به گزارش جهان نيوز، سایه به سایه پیگیری باید کرد.اینطور نیست که درد مردم تنها از تریبون های انتخاباتی مطرح شود و اینطور هم نباید باشد که اگر برنده انتخابات نبودیم گوشه‌ی گود بنشینیم و بگوییم لنگش کن! یا تنها زبان به غر زدن باز کنیم. سعید جلیلی می‌توانست با دو کنفرانس خبری دولت سایه‌اش را مطرح کند و با یک همایش در بوق و کرنا کند که من نقد دارم اما نشست های تخصصی که امروزِ روز پیگیر آن هاست حکایت از منطق صحیح رفتار سیاسی او دارد.منطقی که او به از انقلاب امام(ره) فراگرفته و امروز به دیگران آموزش می‌دهد.
 
به گزارش رجانیوز، در ادامه برگزاری سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» که به اختصار به آن دولت سایه می‌گوییم، اینبار نوبت به یک وزاتخانه پرحاشیه رسید.وزارت خانه‌ای که البته نباید پر حاشیه باشد اما رفتار های چهارسال اخیر وزیر،مدیران و مشاوران وی و اتفاقات تلخی که در این مدت برای مردم به‌وجود آمد، «وزارت راه‌ و شهرسازی» و  «آخوندی» را جزء پر اخبار ترین وزارتخانه های دولت یازدهم مطرح کرد.
 
با کمی تاخیر از ساعت سه عصر، جلسه با حضور مهندس نیکزاد،دکتر اقبال شاکری (نماینده دوره اخیر شورای شهر تهران)،مهندس مقداد همتی مشاور وزیر و دبیرسابق شورایعالی مسکن، و جمعی از کارشناس های حوزه مسکن، حمل و نقل و شهرسازی جلسه را به یک جلسه کاملا تخصصی در این حوزه تبدیل کرده بود.
 
جلسه با شوخی نیکزاد شروع شد
نیکزاد قرآن جیبی‌اش را به یکی از حاضران جلسه داد تا قرائت کند.وسط قرائت دیدم که نیکزاد به چهره قاری نگاه می‌کند و میخنند.طولانی شدن خنده، تعجب ام را بیشتر کرد.قرآن که تمام شد گفت: البته این سوره‌ای که خواندید در قرآن من نبود!
 
جلیلی مقدمه کوتاهش را به «حقوق شهروندی» اختصاص داد و طبق قانون اساسی، حق مسکن را از اولین حقوق مردم خواند.میگوید حالا که انتخابات گذشته بنای ما آنست که طبق منطق انقلاب به دولت کمک کنیم و در حد امکان به دنبال تایید،تصحیح و تکمیل برنامه وزرا باشیم.حالا که چهار سال گذشته و وزیری مجدد سکان به دست گرفته است نیز نیاز است کارنامه چهار ساله اش بررسی شود.
 
نیکزاد خودی تکان میدهد و لپ تاپش ر ا روشن میکند. با یک بسم الله یک ساعت وقت میخواهد و اسلاید ها را ورق میزند. همزمان که در مقدمه بحث هایش از حق مسکن در کلام امیرمومنان و امام خمینی(ره) میگوید، ذهنم را درگیر مشکلات مسکن مردم میکنم. از اجاره نشین های جنوب شهر تا حاشیه نشین ها و مسکن مهری هایی که هر روز تجمع میگذاشتند و حق مسکن شان را مطالبه میکردند؛ واقعا کارنامه‌ی تلخی دارد آقای آخوندی.
 
نیکزاد اما از پشتوانه کار تخصصی مسکن مهر گفت.از اینکه مسکن برای قشر کم درآمد جامعه نیاز به ورود دولت دارد. مسکن جوانان انگلستان را مثال زد.از نقد هایی که از عدم کار کارشناسی این طرح میگویند، گلایه کرد و گفت:مسکن مردم را هم سیاسی میکنند.توضیح داد که با روی کار آمدن دولت نهم و طبق سرشماری سال 85، یک و نیم میلیون کسری مسکن داشتیم که میبایست دولت با یک جهش کارشناسی این خلاء را پر کرد. میگوید ما را متهم به کار هردمبیل! میکنند اما هنوز که هنوز است قوانینی که ما در مسکن پیگیری کردیم را منسوخ نکردند چرا که قوانین درست بود.نیکزاد گفت مگر نمیگویید مسکن مهر نباشد و آن را متوقف کردید.بیایید برویم پیش مردم ببینیم آن ها هم خانه هایشان را نمیخواهند یا شما نمیگذارید؟ سرمایه های مردم را نگه داشتند و خانه را تحویل نمیدهند.اگر با همان دست فرمان کار پیش می‌رفت، شش ماه بیشتر کار نمانده بود.از طرح دو سال طول کشید تا به اجرا رسید.مگر یک شبه مسکن مهر راه افتاد؟ بند بند برنامه دوم آقای آخوندی را میخواند و بر روی هریک حرف میزند.از قانون اساسی گرفته تا تجربیات خودش و همچنین تجارب دولت های دیگر.
 
ماجرای گزارش وزارت اطلاعات به احمدی نژاد علیه نیکزاد!
"آمدند گفتند  خانه ساختید آب ندارد،گاز ندارد، برق ندارد!".. راست می گوید نیکزاد. این همه خانوار با پرداخت مبالغ کم صاحب خانه شدند اما مشکلات در پردیس و پرند را به پای همه مسکن مهر های کشور نوشتند.آمار های  رسمی کشور از ساخت مسکن را که نشان مان میداد جای مقایسه هم به دیگر دولت ها نمیداد.چندین برابر کار در دولت های پیشین و حتی همین دولت یازدهم.تازه خیلی از طرح هایی که افتتاح کردند، تکمیلی طرح های دولت قبلی است که بعضا یک پنجم پروژه را تکمیل و افتتاح کردند و عکس یادگاری گرفتند.
 
میان بحث با همان لهجه شیرین آذری اش از جلیلی عذرخواهی می‌کند که ببخشید زیاد طولش میدهم اما حضرت عباسی! اینها مشکلات مردم است.جلیلی هم با لبخند میگوید شیرین زبانید آقای نیکزاد و داریم استفاده میکنیم.
 
نیکزاد گفت پروژه های ملی اینچنینی نیازمند حمایت رئیس دولت است.چرا که کار مشترک چند وزارتخانه است. تعریف میکند:
« یک زمان دیدیم کار های خدماتی مسکن مهر با مشکل مواجه است.یک جا هنوز برق کشی تمام نشده، یک جا لنگ گازیم و .. رفتم پیش وزیر اطلاعات؛ گفتم آقای وزیر علیه من یک گزارش بنویس! وزیر تعجب کرد که چرا؟ گفتم کارت نباشد تو بنویس. وزارت هم نوشته بود که مشکلات خدماتی مسکن مهر اگر برطرف نشوند ممکن است منجر به بحران اجتماعی شود.یک روز بعد از جلسه هیئت دولت آقای احمدی نژاد صدایم کرد و گفت فلانی! شنیده ام مسکن مهر اینطور شده است.مشکلاتان چیست؟ من هم در دلم گفتم جان!! مشکل دارد حل میشود! نشستم و توضیح دادم که اینجا نیاز است وزیر نفت پیگیری کند، آنجا وزیر نیرو  ... اینطور ما کار کردیم..آنجا آقای احمدی نژاد سهم هر یک وزرا را گوشزد کرد و کار جلو رفت..»
 
صحبت ها ادامه داشت.درگیر یک دوگانه میشویم. دولتی که باید کار میدانی کند اما اغلب همتش را به کاغذبازی و کارستادی گذرانده.و کسانی که مبنایشان را گذاشته بودند روی اراده امام و رهبری.که مشکل مسکن مردم باید حل شود و ...در ادامه هم دکتر شاکری و مهندس همتی از مشکلات حاشیه نشینی و بافت فرسوده میگویند.از اینکه خدای نکرده اگر زلزله ای بیاید در تهران، چه بر سر مردم ساکن بافت های فرسوده خواهد آمد. یکی از حضار از حضور مجدد شهردار تهران در جلسات هیئت دولت اظهار خوشحالی کرد و گفت امیدواریم که به نفع مردم کار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نیکزاد یکی ازبهترین وزرای پس ازانقلاب بوده
دولت احمدی نژاد هم مشکلش در دوره دوم فقط شخص احمدی نژاد و مشایی بود!
حسین
Netherlands
بحث مدیریت بود و لا غیر. لدا ربطی به کسی نداشت.
اما بزرگ شدن تهران از یک مشکل بیشتر است. بیکاری مخفی ، فساد ، خطر ، فحشاء ، دلال بازی ... از یک سو و عدم تولید و پراکندگی تولید و وابستگی ... از طرف دیگر.
کار صحیح آن استکه روستا ها و شهر های کوچک را فعال کنیم. اقتصاد مقاومتی را (که فراموش شده) عملی کنیم. مهمتر اینکه رونق روستاها کار مشکلی نیست.