جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیش‎بینی جنگ جهانی سوم توسط ایلان ماسک

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 547779
مدیر عامل تسلا و اسپیس اکس، به واسطه آزمایشات هسته ای کره شمالی، تصمیم به پیش بینی پایان جهان نگرفته است، بلکه آنچه که بیش از هر چیز او را درباره جنگ جهانی دیگری نگران کرده است، هوش مصنوعی است.
پیش‎بینی جنگ جهانی سوم توسط ایلان ماسک
به گزارش جهان نيوز،ماسک در یکی از توییت هایش که روز دوشنبه منتشر کرد، بیان داشت: "در لیست تهدید هایی که متوجه تمدن بشری هستند، کره شمالی در پایین آن قرار دارد."ماسک در توییت دیگری می گوید: "به عقیده من، رقابت بر سر تولید هوش های مصنوعی برتر در سطح ملی، می تواند منجر به جنگ جهانی سوم گردد."
این پیش بینی بسیار ترسناک، جوابیه ای بود به اظهار نظر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه. پوتین پیش از این گفته بود: "نه تنها آینده کشور روسیه، بلکه آینده نوع بشر از آن هوش مصنوعی است. هر کسی که رهبری این حوزه را بر عهده گیرد، قانونگذار جهان خواهد شد."
بر اساس گفته یکی از مدیران اجرایی صنعت فناوری، در حال حاضر آمریکا، چین، و هند به عنوان پیشگامان رقابت در حوزه هوش مصنوعی به حساب می آیند.
 
در این زمینه دنبال کنید:
پیش‌گویی سال 2050
اما ماسک بر این عقیده است که دیگران نیز به هر نحوی که شده، سعی می کنند تا خود را وارد گردونه این رقابت کنند. او در توییتی این گونه گفت: "دولت ها نیازی به پیروی از قوانین معمول ندارند. آنها در صورت نیاز، به وسیله ابزار تهدید، هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط شرکت ها را به دست می آورند."

ماسک در متن پاسخ یکی از توییت هایش، حدس می زند که سامانه هوش مصنوعی می تواند به خودی خود، جنگی را آغاز کند . "در صورتیکه هوش مصنوعی تصمیم بگیرد که که یک حمله پیشگیرانه، محتمل ترین راه برای پیروزی است."
ماسک به دفعات هشدارهایی را نسبت به خطرات هوش مصنوعی بیان نموده و خواستار ایجاد مقررات جدیدی در این حوزه برای امنیت عمومی شده است.
در این روند، ماسک برخوردهایی نیز داشته که از آن جمله می توان به برخورد او با مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک اشاره نمود.

زاکربرگ بیانات ماسک در رابطه با پایان جهان به وسیله هوش مصنوعی را "بسیار غیر مسئولانه" توصیف کرد. ماسک نیز در پاسخ، درک زاکربرگ از موضوع را "محدود" خواند.

ماسک سعی کرده است تا در قالب دو سرمایه گذاری، نگرانی های خود را از هوش مصنوعی بیان دارد: اپن ای آی؛ یک شرکت تحقیقاتی غیر انتقاعی هوش مصنوعی، و نورالینک؛ یک شرکت نوپا در زمینه ساخت دستگاه هایی که بتوانند از طریق مغز انسان با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند.

او در یکی از مصاحبه هایش گفت: "مدت زیادی بود که من سعی در بازگو کردن خطرات هوش مصنوعی داشتم، ولی به واقع صحبت های من هیچ تاثیری نداشتند. سپس با خود گفتم که "باشه. مشکلی نیست." پس از آن بود که به این نتیجه رسیدم که ما بایستی سعی در توسعه هوش مصنوعی در جهت خوب آن کنیم."


منبع: فرادید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *