جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۲۹

احمدی نژاد طراح فتنه ۸۸ بود و اصلاح‌­طلبان هم وارد آن شدند!

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 547674
به نظر من دولت یا آقای روحانی فارغ از اینکه اصلاً دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشد، توان این کار را ندارد. اینکه وی رئیس شورایعالی امنیت ملی است، فرعِ بر مساله است. اصلاً یک بحث شکلی نیست که نامه‌­ای نوشته شود و بخواهد که شرایط تغییر پیدا کند.
احمدی نژاد طراح فتنه ۸۸ بود و اصلاح‌­طلبان هم وارد آن شدند!
گروه سیاسی جهان نيوز: عباس عبدی در گفتگویی تفصیلی با تسنیم به بیان نظرات خود درباره حصر پرداخته است که بخش هایی از آن در ادامه خواهد آمد. 
 
- به نظر من دولت یا آقای روحانی فارغ از اینکه اصلاً دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشد، توان این کار را ندارد. اینکه وی رئیس شورایعالی امنیت ملی است، فرعِ بر مساله است. اصلاً یک بحث شکلی نیست که نامه‌­ای نوشته شود و بخواهد که شرایط تغییر پیدا کند. بحث این است که یک مجموعه­‌ای باید ارتباط خود با سیستم را روشن کنند و بعد براساس آن روش عمل کند. نیازی هم به عذرخواهی و توبه طرفین نیست. وقتی بر آن اساس عمل می‌­کنند، آن موقع منطقاً باید پاسخ مثبتی هم بگیرند. این از نگاهِ اصلاح‌­طلبی به قضیه است.
 
 
- عاملی که موجب حصر شده از بین رفته است. برای چه این را می‌­گویم؟ برای اینکه من میان حصر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و حصر به عنوان یک عملِ مجازاتی، کاملاً تمایز قائلم. معتقد نیستم حصر عملی مجازاتی است، چون اگر یک اقدام مجازاتی است، اقدام مجازاتی بدونِ رسیدگی دادگاهی امکانپذیر نیست. هیچ کس در این مملکت این ادعا را نمی‌­کند. حتی اگر بدترین آدمها هم باشند، اصلا بدون دادگاه امکان ندارد که مجازات انجام شود.
 
- یادم است زمانی که بعد از پذیرش قطعنامه مشابه این اتفاقات به یک شکلی دیگری رخ داد و استانداران و شورای تامین می­‌توانستند برخی افراد را به طور موقت تبعید کنند، اما این تبعید، تبعیدِ مجازاتی نبود، یک تمهیدی بود برای اینکه یک اتفاقاتی رخ ندهد. بخصوص در منطقۀ خوزستان رخ داد ولی به معنای مجازات و حکم نبود.
 
- معتقدم حتی اگر سال 89 حصر براساس اهداف پیشگیرانه­‌ای انجام شده باشد، آن اهداف به طور قطع بعد از سال 92 تضعیف شده و از سال 96 به بعد موضوعیتی ندارد. بنابراین چون عاملی که سبب حصر شده است، دیگر وجود ندارد، خود حصر بی‌­معنا است؛ اما باز هم به این معنا نیست که بتوان صفر و یکی آن را حل کرد. حصر را می­‌توان در یک فرآیند کوتاه مدت از بین برد.
 
- 7 نفر از اعضای شورای نگهبان در ستاد آقای احمدی‌­نژاد چه می‌­کردند؟ برخی برای او سخنرانی می­‌کردند. آیا پذیرفتنی است که نهاد ناظر طرفدار علنی یک نامزد باشد؟ اگر قاضی پیش از صدور حکم در باره پرونده ای اظهار نظر کند از قضاوت در باره آن منع می شود چطور از یک نامزد علنی طرفدار کردند؟ این فقط یک مورد.
 
- مصاحبۀ فرماندۀ نیروی انتظامی را حتماً بخوانید. آقای احمدی­‌مقدم از آقای احمدی‌نژاد نقل و قول­‌هایی می‌­کند که حس می‌­کنم حتی ادبیاتی که نقل و قول می‌­کند، عیناً ادبیاتِ احمدی­‌نژاد است. نقل به مضمون هم نکرده است. این برای من جالب است. به نظرم آن رویداها یک بازی بود که آن طرف یعنی جناح احمدی­‌نژاد طراحی کرد و اصلاح­‌طلبان هم در این بازی افتادند و معتقدم رهبری هم به هیچ­‌وجه این مساله را دوست نداشت. اکنون هم این مسائل را نمی­‌گویم. من فردای آن مناظره 13 خرداد، در کردستان سخنرانی داشتم. عین همین قضیه را گفتم. در واقع سیستم آنها (احمدی‌نژاد) این بازی را طراحی کردند و اصلاح‌­طلبان هم وارد آن شدند و کل این بازی شکل گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این آقای عبدی فکر میکند هیچگاه نخواهد مرد؟! یا فکر میکند اصلا قیامتی در کار نیست؟! واقعا این یک تهمت بزرگ است به آقای احمدی نژاد ؛ همه میدانند عامل فتنه 88 چه کسانی بودند.
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد که این همه تهمت زد و دروغ بست و جریان انقلابی را بدنام کرد نمی داند قیامتی هم هست
الهام
United States
نگاه به مثبت و منفی لطفا
Iran, Islamic Republic of
فرض کنیم که احمدی نژاد توطئه ای چیده! شما چرا گول او را خوردید؟ پس اذعان به ورودبه فتنه دارید! ولی بنازم نظام را که حالاهم گود احمدی نژاد را نخورد و اورا رد صلاحیت کرد ولی آن موقع هم میرحسین را وهم کروبی را تایید کرد؛ آقای عبدی اگر زیرک باشد بایدپای علم رهبری حکیم و هوشمند و دلسوزی سینه بزند که خیرخواه همه هست و خود جلو بیفتد تا محصورین بخاطر جرائم عدیده شان در دادگاه محاکمه ولو محکوم به اعدام شوند سپس خواستار موقوفی اجرای حکم به دلایلی مثلا کهولت سن یا... شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای عبدی! این توجیهات نمیتواند دیکتاتوری شما را به فراموشی بسپارد ! جناب عبدی اگر یکی از اعضای شورای نگهبان از احمدی نژاد حمایت کرده، مربوط به قبل از انتخابات است ! پس چرا در انتخابات شرکت کردید ! موسوی همان شب گفت من رای آورده ام ! جناب عبدی ! می فهمی یعنی چه ؟! یعنی علیرغم این مسائل مردم به من رای دادند! قبل از آن که شمارش انجام شود ... دلیلش را هم فردای آن روز رهنورد در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت : "مگر میشود موسوی که داماد لرستان و فرزند آذربایجان است در این مناطق کمتر رای بیاورد ! این برای ما ملاک است ... باقی موارد هم مشابه همین !"

آقای عبدی ! مسئله احمدی نژاد نیست ! مسئله این است که شما در برابر رای مردم تمکین نکردید ! شما دیکتاتوری کردید ... دروغ گفتید تا جمهوریت نظام را خدشه دار کنید ... هنوز هم حاضر به عذرخواهی نیستید !
حمید
Iran, Islamic Republic of
علیرغم آنکه آقای عبدی در این تحلیل به آقای احمدی نژاد تهمت ناروا زده و او را بانی فتنه اعلام کرده ولی یک نکته را اعتراف کرده و آن این است که بالاخره آقایان اصلاح طلب پذیرفتند ماجراهای سال 88 « فتنه » بوده است.
Iran, Islamic Republic of
عزیز یادمون باشه مساله فقط در حد تهمت نیست. آقای عبدی یکی از تئوریسین های جدی واصلی وادگان اعتقادی وسیاسی ست.داره با این حرفا خط اصلی فتنه رو منحرف میکنه که این خودش یک فتنه پیجیده تریست
حسین
Netherlands
وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
fk
Iran, Islamic Republic of
حف کاملااشتباه و غیر منطقی میزند
این افاضات در ادامه همون سیاست همه چی تقصیر احمدی نژاد بود دولت روحانی هست!!!!!
خجالت بکشید
درسته احمدی نژاد هم ضعف های زیادی تو کارنامه اش داره ولی دلیل نمیشه چیزی رو که ما خودمون تو حوادث سال 88 دیدیم فراموش کنیم!
دو نفر خائن به وطن از پررویی بلند شدن و اغتشاش به پا کردن حالا ته اش میگید تقصیر احمدی نژاد بوده؟!!!!
رو رو برم هی .....
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل خانم رهنورد برای برنده بودن آقای موسوی را مرور می کنیم. خود من لر هستم و موسوی بارها گفته که من داماد لرستانم.بنابراین مردم لرستان موسوی را ول نمی کنند و به احمدی نژاد رای نمی دهند. موسوی فرزند آذربایجان است. مردم آذربایجان پسرشان را ول نمی کنند و به احمدی نژاد رای نمی دهند. یکی نبود بهش بگه که آخه مغز متفکر!!! کروبی فرزند لرستان است. طبق استدلال شما مردم لرستان نباید به موسوی رای می دادند و می بایست به کروبی رای بدهند. لیدرهای اصلاحات این استدلالهای آبکی را دارند. تفکرشان اینقدر سطح پایین است. در روز عاشورا به خیمه ها و عزاداران امام حسین ع حمله کردند. مسجد لولاگر را آتش زدن و هزاران اعمال ننگین دیگر که ذکر آنها مثنوی هفتاد من کاغذ می شود. همه این اعمال ننگین از فتنه گران اصلاحات بود. حالا احمدی نژاد مقصره؟ خجالت بکشید و حیا کنید
Iran, Islamic Republic of
خودم به عنوان یه لر به کی بگم ما قید این دختر خودمونو زدیم تا چه رسد به شوهرش که مدعیست دومادماست
جالبه که هنوز طرفداراشون حق به جانب هستن!!!!!
من فقط موندم تو استدلالات اینها!!!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
از جمله نظرات شاذ جناب عبدی دلایل بالا کشیدن جام زهر توسط امام ره هم مثل این تحلیلش خواندنیست!!!!! توصیه میشود یه بررسی مجدد شود خیلی خوبه.درست مثل جریان شهادت عمار
حامد
Iran, Islamic Republic of
دچار بیماری توهم شده. اینا ابایی از بیان هیچ سخن خنده دار و شرم آوری نیستند. از سرنوشت ابراهیم یزدی و هاشمی و حتی موسوی و کروبی عبرت نمی گیرند؟
Iran, Islamic Republic of
آقای عبدی جای شهید و جلاد را عوض نکنید....
تمنا
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ این آقای عبدی چه آدم باحالیه خوب جوک میگه ها خخخ زیاد توجه نکنین دوستان -------به قدری عقل شان زایل شده اراجیف میگویند فتنه گران ببخشید اون آقای موسوی نبود که میگفت قطعا برنده انتخابات خود من هستم بریزین خیابونا از حقتون دفاع کنین یا همسر رفسنجانی عفت مرعشی کلیپش هم هست که میگه من به موسوی رای دادم اگه رای نیاورد بریزین خیابوناااا خوب اشاره ای کردند دوستان درباره داماد لرستان سالهاست که میگذره هنوز یادم می افته میخندم نه تو رو خدا احمدی نژاد اومد گفت من رای آوردم طرفدارای موسوی بریزین تو خیابونااا هر چی دلتون میخواد به من و رهبری و نظام توهین کنین تا ضد انقلاب ها و منافقین از آب گل آلود ماهی بگیرند خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
واقعا ببشرمی هم حدی دارد
مگر شماها نمیگفتید مرگ بر اصل ولا یت فقیه ای بی حیا
مگر شماها نمی گفتید انتخابات بهانه است اصل نطام نشانه است ای بیشرم
مگر اسراییل غاصب و امریکا از شماها برای جنگ با جمهوری اساامی حمایت نکردند ای بی ابرو
Iran, Islamic Republic of
ای بی ...
ای بی.....
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
عباس عبدی در تئوری پردازی و صحنه سازی دچار نقصان شده
اینکه چنین حرفی بزند مایه خوشحالیست
از این آدم ها باید جایی نگران بود که سووال های دم دستی و کم مایه را می توانند همچون خمیر به تنور داغ احساسات بچسبانند.
بازی با احساسات ظاهرا جوابگو نیست
ترس از تنفر عمومی به خاطر عملکرد ضعیف دولت در همه زمینه ها
واداشته تا دست به دامن روتوش واقعیات شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدی طراحیش کرد پس این مخ سیاسی شما کجا رفته بود که افتادین تو این ماجرا. پس زیا عقل سیاسی نداری.
Iran, Islamic Republic of
یکی به عبدی بگه تو برو از جاسوس سفارت امریکا تو پاریس عذرخواهی تو بکن واداده.؟!!!!
عبد خدا
Iran, Islamic Republic of
این همان زمانی است که عاملان فتنه به زخم خوردگان از فتنه بگویند شما عامل فتنه هستید از وقایع اخرالزمان همین نوع گفته هاست
به دماغ پینوکیو قسم
Iran, Islamic Republic of
ایول عبدی زدی به هدف!
عفت نبود که احمدی نژاد بود که موقع رأی گیری گفت اگه تقلب شد بریزید تو خیابونا!
موسوی نبود که احمدی نژاد بود که قبل از تمام شدن شمارش آرا آمد و گفت من با فاصله بالا رآی آوردم!
فائزه نبود که احمدی نژاد بود توی روزای فتنه، پشت وانت مشغول ساندویچ خوری بود!
اصلا روز عاشورا موسوی نبود که احمدی نژاد بود به کسانی که حسینیه آتش زدن گفت مردم خدا جو!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
هرموقع ازاین روشنفکران مقاله ای رامیخوانم به یادمسجد ضرار میافتم.
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
اگر به قول ایشان حصر موضوعیت ندارد محاکمه سران فتنه موضوعیت دارد وباید به ان پرداخته شود .اقای عبدی هم خوب درسی ازدولتمردان فعلی گرفته است که کمبودها وگرفتاری ها ومسایل را به گردن دولت قبل می اندازند. ایشان هم ضمن اعتراف به انجام گناه فتنه از سوی اصلاح طلبان بازرنگی خاص میخواهدگناه را به گردن دیگران بیاندازد وتز زیر بار مسیولیت شانه خالی کند.
حميد
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد محصول تاييد شوراي نگهبان بود كه كارش را به خوبي انجام نداد و باعث شد همه از هر گروهي صدمه بخورند و كشور رو به اضمحلال و تباهي برود به گونه اي كه حتي همقطارانش هم دعا مي كردند زودتر دوره اش تمام شود.
اولا مشکل احمدی نژاد بر می گردد به مشایی و اطرافیانش / اوشورای نگهیان هم به وظیفه خود خوب عمل کرد اگر اینگونه باشد م .خ را هم تایید کرد که وزارت کشورش عامل فتنه 78 بود و متفکران امنیتی غربی در دورانش در ایران محفل انس داشتند و برنامه براندازی می ریختند یا دیدار با سوروس و دهها موضوع دیگر و قس علی هذا / دوران اول احمدی نژاد دورانی است که با حمایت رهبری به اوج علوم اتمی و فضایی رسیدیم و اگر آن تلاش ها نبود وزیر خارجه دولت روحانی با چه قدرتی پای میز مذاکره می نشستند غرب عاشق زبان یا قیافیه ظریف بود یا ریش و صورت عراقچی کدامیک؟ انتقاد به دولت های نهم و دهم و همه خطاهای مدیریتی و استراتژی دولت روحانی را گردن آن دولت انداختن یا از بی اطلاعی است یا از غرض ورزی و لجاجت/ متاسفانه احمدی نژاد توسط اطرافیان و مواضع خاصش سوخت و سرمایه خود را از دست داد . مردم با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند هرکس جلوی رهبری بیستد حتی اگر چشممان هم باشد آنرا از حدقه در آورده و دور می ریزیم./ مجید مجد
هومن
Iran, Islamic Republic of
بنا بر این:
طراح فتنه ی آفرینش هم خود خداوند بود و ابلیس هم وارد آن شد !
طراح فتنه ی جنگ بدر هم پیامبر بود و ابوسفیان هم وارد آن شد!
طراح فتنه ی کربلا هم امام حسین بود و شمر و یزید هم وارد آن شدند!
طراح فتنه ی آخرالزمان هم امام مهدیست و دجال هم وارد آن خواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
بی شک عبدی خودش از طراحان فتنه بوده است.