جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تولید برنج تراریخته خلاف قانون است

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 547656
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه تولید محصولات تراریخته فاقد مجوز است، گفت: تا زمانی که ابهامات علمی در زمینه محصولات تراریخته بر طرف نشود نمی توان این محصول را تولید و وارد بازار مصرفی کرد.
تولید برنج تراریخته خلاف قانون است
به گزارش جهان نيوز؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت محصولات تراریخته درکشور،گفت: بسیاری از کشورهای دنیا تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند و این در حالی است که رییس سازمان محیط زیست نیز در زمینه محصولات تراریخته اعلام کرده است هم اکنون در زمینه بحث علمی محصولات تراریخته اظهار نظر نمی‌کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه جای سوال دارد چرا سازمان محیط زیست و جهاد کشاورزی در زمینه تولیدات تراریخته اظهار نظر نمی کنند، تصریح کرد: تغییر ژن در محصولات تراریخته را باید یک مرکز علمی به مانند سازمان استاندارد تاییدکند و نمی توان بدون اخذ مجوز با تولید محصولات تراریخته، وارد امنیت غذایی شهروندان شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در گذشته نیز تذکر داده بوده است که در زمینه محصولات تراریخته به یک نتیجه قطعی نرسیده ایم و اگر برنج بدون مجوز قانونی تراریخته تولید شود، این امر خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه تولید برنج تراریخته خلاف قانون است، افزود: بهارستان بطور قاطع در زمینه تولید محصولات تراریخته ورود می کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ، یادآورشد: تا زمانی که وضعیت تراریخته به حالت تثبیت نرسیده است نباید تراریخته به چرخه تولید رهنمون شود.
منبع: خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *