جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
«اکسپرس تریبون» پاکستان:

آمریکا مدت زیادی در افغانستان دوام نخواهد آورد

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 547290
رسانه پاکستانی درباره استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان نوشت که رئیس‌‎جمهور آمریکا تحت تاثیر مقامات نظامی این کشور با حضور در افغانستان و اعزام نظامیان بیشتر به این کشور موافقت کرده است و مدت زیادی دوام نخواهد آورد.
آمریکا مدت زیادی در افغانستان دوام نخواهد آورد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا استراتژی جدید این کشور در افغانستان و جنوب آسیا را اعلام کرده است، برخی کارشناسان آن را تکرار اشتباهات گذشته آمریکا در افغانستان می‌دانند و موفقیت این طرح را بعید می‌دانند.

رسانه پاکستانی «اکسپرس تریبون» حضور طولانی‌مدت آمریکا در افغانستان را بعید می‌داند، زیرا مردم آمریکا با حضور نظامیان خود در این کشور مخالف هستند.

این رسانه نوشت: استراتژی رئیس‌جمهور آمریکا توسط مقامات نظامی ارشد این کشور که به دولت ترامپ پیوسته‌اند آماده شده و این رویکرد نظامی پشتوانه مردم آمریکا را ندارد.

این در حالی است که برخی حامیان ترامپ، از جمله «استیو بنن» استراتژیست ارشد و «سباستین گورکا» دستیار ارشد وی توسط مقامات ارشد نظامی در دولت آمریکا از کاخ سفید بیرون رانده شدند.

گفتنی است که این افراد نفوذ خود را در اردوی ترامپ از دست نداده‌اند و خرد استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را زیر سوال می‌برند؛ از اینرو اظهارات ترامپ در زمان اعلام استراتژی شاید سخنان نهایی وی درباره افغانستان نباشد.

با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده که استقامت یکی از نقاط قوتش نیست و احتمال آن می‌رود که ترامپ خسته از شرایطی که برای خود و دولتش ایجاد کرده، دستور خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را صادر کند.
ترامپ اخیرا اظهار کرده که پاکستان از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و  مقامات این کشور نیز در واکنش به آن خواستار مسدود کردن مسیرهای هوایی و زمینی با آمریکا شدند؛ گفتنی است که  مسیر تدارکات نظامیان آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان از خاک پاکستان و یا حوزه هوایی این کشور می‌گذرد.

یادآوری می‌شود واشنگتن پرداخت 255 میلیون دلار کمک‌ مالی نظامی به اسلام‌آباد را اخیرا تا زمانی تعلیق کرده است  که پاکستان علیه گروه‌های مخالف امنیت افغانستان اقدامات لازم را انجام دهد. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *