پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گوگل برای تحریم شرکت ایرانی دست به کار شد

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 547238
تیم پشتیبانی گوگل در پاسخ به چرایی قطع دسترسی تعدادی از سایت های اینترنتی ایرانی به سرویس «گوگل آنالیتیکس» «نقض سیاست های سرویس آنالیتیکس» را دلیل قطع دسترسی سایت های ایرانی عنوان کرد.
گوگل برای تحریم شرکت ایرانی دست به کار شد
به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی تک راسا، در طی چند روز گذشته، دسترسی تعدادی از سایت های اینترنتی ایرانی به سرویس «گوگل آنالیتیکس» قطع شده است. تیم پشتیبانی گوگل در پاسخ به چرایی این اقدام، «نقض سیاست های سرویس آنالیتیکس» را دلیل قطع دسترسی سایت های ایرانی عنوان کرده است.

در طی روزهای اخیر فعالان بخش فن آوری در ایران هر روز با چالش جدیدی مواجه می شوند. در چند روز گذشته شرکت گوگل بدون هرگونه اخطار قبلی ای، حساب کاربری تعدادی از شرکت های ایرانی در گوگل آنالیتیکس را بسته است. گوگل آنالیتیکس سرویسی است که ردگیری و گزارش دهی در مورد ترافیک بازدید از سایت های مختلف را انجام می دهد. این سرویس به دلیل ویژگی های جامعی که دارد در بین سایت های اینترنتی و توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایلی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بررسی های اولیه نشان می دهد که سایت های ایرانی ای که دسترسی شان به این سرویس گوگل قطع شده، به طور همزمان از سرویس دیگر گوگل به نام «اد وردز» استفاده می کردند که به شرکت های تبلیغاتی اجازه می داد تبلیغات خود را در صفحات آنها قرار دهند. به نظر می رسد که قطع دسترسی این سایت ها به گوگل آنالیتیکس به تحریم های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران ارتباط پیدا می کند. گوگل هنوز اظهارنظری در این باره انجام نداده است.

بررسی های بیشتر نشان می دهد که برخی دیگر از سایت های ایرانی که به طور همزمان از سرویس های گوگل آنالیتیکس و اد وردز استفاده می کنند، دسترسی خود به سرویس آنالیتیکس را از دست نداده اند.
در طی هفته های گذشته، فعالان بخش فن آوری ایران از جانب فشارهای اعمال شده از سوی دولت آمریکا تحت فشار بوده اند. ماه گذشته، شرکت اپل به بهانه تحریم های دولت آمریکا برخی از نرم افزارهای ایرانی را از اپل استور حذف کرده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *