پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳

نحوه ربط دادن شهید حججی به ابراهیم یزدی!!!

منبع: مشرق
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 547176
یزدی زمانی در دهه ۸۰ اینطور گفته بود که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد. این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران از این مقولات بی‌خبر بوده باشد!
نحوه ربط دادن شهید حججی به ابراهیم یزدی!!!
به گزارش جهان نيوز؛ محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم ترحیم ابراهیم یزدی طی اظهاراتی در واکنش به این سوال که بعضا معتقدند بی‌مهری‌هایی به ابراهیم یزدی شده است، خاطرنشان کرد:

به چه کسی بی‌مهری صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد ظرفیت جامعه ما در شرایط انقلابی به میزان لازم گسترش نیافته بود. باید این ظرفیت را داشته باشیم که زیر چتر انقلاب با وجود گرایش‌های مختلف، اختلافات را به بپذیریم و با تضارب افکار در کنار یکدیگر زندگی کنیم و به سمت مصالح واحد که منافع ملی و انقلاب است، حرکت کنیم تا به جای کاستن از انرژی یکدیگر منجر به هم‌افزایی شویم.
به گزارش ایلنا او همچنین تصریح کرده است:

جامعه ما به شرایطی رسیده است که با صبوری و سعه صدر بیشتر قدر همه ظرفیت‌ها را بدانیم. ابراهیم یزدی و مصطفی چمران در سوریه به دنبال غرس نهالی بودند که امروزه با خون حججی‌ها آبیاری می‌شود و اگر با این رویکرد این موضوع را ببینیم و شرح صدر داشته باشیم، همه زیر چتر انقلاب جای می‌گیرند.[۱]

*ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی است که امام راحل درباره آن فرمود: «پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است، و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این ازاشتباهات آنها است.»

همچنین اسنادی وجود دارد که اثبات می‌کند ابراهیم یزدی یکی از چهره‌های طرفدار آمریکا بوده است.

یزدی همچنین زمانی در دهه ۸۰ اینطور گفته بود که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد. این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران از این مقولات بی‌خبر بوده باشد!

قضاوت درباره اظهارات صادقی مبنی بر ربط دادن فعالیت‌های ابراهیم یزدی با شهید حججی را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...
(گفتنیست، حسین فریدون و محمدجواد ظریف نیز در مراسم ترحیم ابراهیم یزدی حضور داشته‌اند!)

1_ http://www.ghatreh.com/news/nn39139822
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


amir
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب بود اگر فریدون و ظریف در مراسم ترحیم ابراهیم یزدی حضور نمی داشتند!
Iran, Islamic Republic of
ظریف در دوره دانشجویی جزو مجموعه تحت امر یزدی بوده است.
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف است که یک فرزند شهید بساط خودشو در اردوگاه دشمن شهید پهن کرده باشد.