پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
بررسی آخرین مصاف تیم ملی در راه جام جهانی؛

ایران و سوریه؛ معادله دو مجهولی!

کی روش در اندیشه ثبت رکوردی یگانه
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 546892
هر اندازه تیم ملی فوتبال ما برای گل نخوردن و ثبت یک رکورد دست نیافتنی در دیدار با سوریه تلاش خواهد کرد تیم رقیب نیز به همان مقدار می خواهد از شانس خوبش برای رسیدن به جام جهانی استفاده کند.
ایران و سوریه؛ معادله دو مجهولی!
به گزارش جهان نيوز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین ایستگاه ماقبل جام جهانی 2018 روسیه باید در استادیوم خاطره انگیز آزادی یکی دیگر از شب های حساس فوتبال این کشور را رقم بزند. مصاف با سوریه ای که در دیدار رفت در زمین و هوای بد شهر  سرمبان مالزی در ورزشگاه عبدالرحمن شرایط بسیار سختی را برای تیم ملی مان رقم زد.
 
در دیدار پیش رو سوریه و ایران هر دو انگیزه های بسیار بزرگی دارند. سوری ها می توانند با رقم خوردن اتفاقات عجیب و البته فوتبالی(که چندان هم ناممکن به نظر نمی رسند) حتی به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شوند. برد در این بازی حتی به رغم پیروزی کره جنوبی هم می تواند جواز ورودشان به پلی آف را صادر کند.

اما از سوی دیگر تیم ملی کشورمان هم باانگیزه ای خاص در این دیدار پا به میدان خواهد گذاشت. ثبت رکورد حضور در جام جهانی بدون گل خورده و شکست در دور مقدماتی اتفاقی خاص است که برای هیچ کشوری تا امروز رقم نخورده و شاید حالا حالاها برای هیچ تیمی تکرار نشود.
محمد محمدی دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با مشرق، درباره این دیدار اظهار داشت:« این روزها بازی ساده وجود ندارد مگر اینکه سطح کلاس دو تیم با هم تفاوت زیادی داشته باشد. بر فرض وقتی آلمان با لیختن اشتاین بازی می کند پیش بینی نتیجه این بازی کار ساده ای است و حتی می شود درباره تعداد گل ها اختلاف نظر داشت ولی وقتی که تیم ها همسطح هستند و انگیزه هایی دارند کار دشوار می شود».

وی ادامه داد:« البته کار برای سوریه خیلی خیلی دشوار است به دلیل اینکه اگر معادلات چند مجهولی جاری را در نظر بگیریم باید اتفاقات مهمی در تاشکند رخ بدهد (کره جنوبی ببازد) تا این تیم شانس پیدا کند که چندان محتمل به نظر نمی رسد. حالا اگر فرض کنیم که کره باخت آن زمان ازبکستان می شود 15 امتیاز و در آنصورت سوریه در استادیوم آزادی باید بتواند مقابل ما به برد دست پیدا کند که کار خیلی دشواری به نظر می رسد».

دروازه بان اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس تأکید کرد:« تصور بر این است که کی روش و بازیکنانش تلاش شان این است که این رکورد یگانه را حفظ کنند و علاوه بر اینکه برای برد به زمین می روند گل هم نخورند و بدون گل خورده به جام جهانی برسند تا  یک رکورد یگانه را برجای بگذارند ولی همیشه در فوتبال اتفاقاتی رخ می دهند که غیر منتظره هستند».  

محمدی با اشاره به اتفاقات اخیر در حاشیه تیم ملی گفت:«امیدوارم این مسایل لطمه ای به تمرکز و آرامش خوب تیم ملی نزدند که زیانش برای فوتبال ملی ماست. الان در حال حاضر مسایلی مطرح شده که من از همه آنها آگاهی ندارم تا درباره اش قضاوت کنم اما این را می دانم که الان صلاح نیست درباره اش حرف بزنیم».

وی در پایان خاطر نشان کرد:«ما در بازی فردا یک هدف داریم که بازی را نبازیم و گل هم نخوریم. بعد از چهارشنبه نیز ما باید به فکر جام جهانی روسیه باشیم که خودش یک حدیث مفصل است».
دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه از ساعت 19:30 سه شنبه 14 شهریور آغاز می شود.
منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *