جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

همه پرسی کردستان را باعث تجزیه عراق می‌دانیم

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 546842
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق موجب تجزیه عراق یکپارچه میشود.
همه پرسی کردستان را باعث تجزیه عراق می‌دانیم
به گزارش جهان نيوز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با المیادین تاکید کرد: پیروزی هایی محقق شده در عراق ثابت می کند که این کشور قدرت رزمی تاثیر گذاری دارد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که همه پرسی کردستان عراق در موعد مقررش برگزار نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران معتقد است که همه پرسی در اقلیم کردستان موجب تجزیه عراق یکپارچه می شود، اظهار داشت: تجزیه عراق یک اشتباه بزرگ است و همه پرسی کردستان پیامدهای خطرناکی بر منطقه خواهد داشت و ما مخالف این مساله هستیم.

رضایی در خصوص اقدامات دولت عربستان در قبال ایران گفت: دولت عربستان باید از ایران، سوریه و بحرین عذرخواهی کند و اگر این کار را نکند بنابراین مشخص میشود که خواهان بهبود روابط نیست. دولت عربستان همچنین باید از ملتهای یمنی و قطری نیز عذرخواهی کند.

وی در خصوص تحولات سوریه و عراق گفت: طبیعی است که نیروهای عراقی و سوریه به مرزها برسند و این مساله بر امنیت دو کشور تاثیرگذار است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نقشه ایجاد فتنه بین شیعه و سنی شکست خورده است. رژیم صهیونیستی دشمن نخست ما است و اجازه نمی دهیم که از پشت پرده بازی کند. امروزه شاهد تشکیل محور جهادی بین عراق و لبنان و سوریه و ایران هستیم.

رضایی تاکید کرد: دولت های سوریه، عراق، ایران و لبنان با تروریسم مبارزه می کنند و در صورت بروز برخی مشکلات به صورت دوستانه حل می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مرزهای عراق ثابت و مشخص است و باید همین طور باقی بماند، گفت: این مساله در خصوص سوریه نیز صدق می کند. ما معتقدیم که فقط رژیم صهیونیستی باید محو شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
آقای رضایی ، یادتان رفته شما زمانی تبلیغ فدرالیسم را میکردید و قول داده بودید اگر رییس جمهور شوید کشورر را فدرالی بکنید؟ ، آنموقع ما به شما میگفتیم فدرالیسم فاجعه و برابر با تجزیه کشور است ، و اکنون نتیجه آنرا درعراق میبینیم