سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

دیروز سینه چاکی برای وزیر، امروز ژست طلبکاری

منبع: مشرق
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 546729
ظاهرا تناقض گویی به روالی عادی در روزنامه های اصلاح طلب تبدیل شده است. ژست حق به جانب این روزنامه زنجیره ای درخصوص حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان به قیافه این جماعت زار می زند.
دیروز سینه چاکی برای وزیر، امروز ژست طلبکاری
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «زبانمان الکن نیست؛ اعلام گزینه های استعفا» نوشت:«اتوبوسی حامل ۴۴تن از دختران مدارس فرزانگان استان هرمزگان در جاده شهرستان داراب در مسیر شیراز واژگون شد که بر اثر این حادثه هفت دانش آموز، مربی این تیم و کمک راننده اتوبوس در گذشتند و در میان ۳۴ زخمی به جای مانده از این حادثه چهار تن از دختران، قطع نخاع و برخی نیز قطع عضو شدند...پس از وقوع این حادثه وحشتناک طبق عادتی رایج در ایران، مسئولان در کنار مردم ایستادند و در جایگاه شاکی، ضمن ابراز تاسف، به محکوم کردن عاملین این اتفاق پرداختند. در حالی که مشخص نیست دقیقا علت وقوع حادثه را در چه چیز جستجو می‌کردند و چه کسانی جز خود را به عنوان عاملین آن محکوم می‌نمودند. مسئولانی که در تمامی ادوار با پوشیدن لوای همراه و هم‌درد، قصور خود را پنهان کرده و به دنبال مقصر و عوامل حادثه آفرین گشته‌اند».
در بخش دیگری از این گزارش آمده است:
«گاه نخستین و گاه دومین جاده‌های پر تلفات کشور، راه‌هایی نام می‌گیرند که به استان فارس می‌رسند و یا از آن عبور می‌کنند. به طوری که بومیان این استان معتقدند که این جاده‌ها «تشنه خون هستند». تیرماه ۱۳۹۴ اتوبوس سربازان مرکز آموزش «۵-۰» کرمان در گذرگاه نی‌ریز متوقف شد. در این حادثه ۱۹ نفر از سربازان جان باختند. در سال ۹۵ استان‌ فارس با ۱۳۷۴ نفر، بیشترین تعداد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را داشته ‌است. در همین تیرماه سال جاری سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه‌های شمال فارس با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی گفت که در کمتر از دو روز گذشته ۵۴ تصادف در جاده‌های فارس رخ داده که بر اثر آن چهار نفر کشته و ۷۳ نفر مجروح شدند. سرهنگ احمدی افزود: در این حوادث ۸۳ خودرو نیز خسارت دیدند.این آمار برآمده از یک جستجوی ساده اینترنتی است. به وضوح می‌توان دریافت که راه‌ها و جاده‌های منتهی به استان فارس دچار مشکل هستند. از همین روی، مسئولی که در سمتش عنوان «راه» قید شده می‌بایست پاسخگو باشد که چرا تاکنون در پی اصلاح این مسیرها نبوده است. عباس آخوندی وزیری که برای دومین بار وزارت راه و شهرسازی را عهده‌دار شده است، باید در برابر افکار عمومی پاسخ دهد که چرا پس از گذشت چهار سال جاده‌های استان فارس در گرفتن جان افراد رکورد زده است، حال آخوندی برای نشان دادن همدردی‌اش با مردم استعفا خواهد داد یا آنکه برای شانه خالی کردن از تقصیر، به ابراز تاسف می‌پردازد و توپ گناه را به سایرین پاس می‌دهد؟».
ظاهرا تناقض گویی به روالی عادی در روزنامه های اصلاح طلب تبدیل شده است. ژست حق به جانب این روزنامه زنجیره ای درخصوص حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان به قیافه این جماعت زار می زند.
در اسفند ۹۵ باوجود گله‌مندی مردم از وضعیت وزارت راه و شهرسازی و مطالبه گسترده برای برکناری وزیر، عباس‌آخوندی با لابی سیاسی باردیگر از جلسه استیضاح روانه ساختمان مشرف بر بزرگراه مدرس شد.رای اعتماد وزیر با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد. علت اصلی استیضاح وزیر، حادثه تلخ برخورد دو قطار در سمنان- آذر ۹۵- بود که در این حادثه، حدود ۴۰ هموطن زنده زنده سوختند.
روزنامه آفتاب یزد پس از برگزاری جلسه استیضاح و رای آوردن آخوندی در گزارشی با عنوان «نتیجه معکوس هجمه به آخوندی» نوشت:
«زمان رای‌گیری که شد همه فهمیدند استیضاح آخوندی ۷۴ رای موافق، ۱۷۶ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در مجلس را کسب کرد. استیضاحی که بیانگر شکست فاحش اصولگرایان مجلس بود که می‌خواستند برای تحت فشار قرار دادن دولت، وزیر راه را به استیضاح بکشانند. شکست اصولگرایان خاص در مجلس دهم برای استیضاح آخوندی و کنار رفتن او موقعی عیان‌تر می‌شود که بدانیم او برای اخذ وزارت در ابتدای دولت یازدهم و در مجلس سابق با رایی ناپلئونی و با ۱۵۹ رای موافق از مجموع ۲۸۴ رای توانسته بود صلاحیت این پست را از آن خود کند. حال اینکه در مجلس دهم و در شرایطی که عده‌ای عزم انداختن او از این سمت را جزم کرده بودند، او با آرای موافقی بیش از آرای آن روز و با آرای مخالفی به مراتب کمتر از آن هنگام، موفق به اخذ این رتبه شد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *