شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ایجاد تغییراتی در شیوه‌نامه جذب معلمان

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 546630
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از ایجاد تغییرات در شیوه‌نامه جذب معلمان خبر داد.
ایجاد تغییراتی در شیوه‌نامه جذب معلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت شیوه‌نامه جذب معلمان، اظهار داشت: با توجه به طبقه‌بندی استانداردهایی که در رابطه با معاینات پزشکی پذیرش دانشجو معلمان بود و در شیوه‌نامه، طبقه‌بندی انجام نشده بود، این طبقه‌بندی را شفاف کردیم.

وی افزود: به عنوان نمونه، بند 17 شیوه نامه به بعد از پذیرش دانشجو معلمان موکول می‌شود و بعد از اینکه تحصیلات را در دانشگاه شروع می‌کنند در 6 ماه اول معاینات مورد نظر به عمل می‌آید و در پرونده آنها اضافه می‌شود.
چهاربند با بیان اینکه بند 17 عمدتا مربوط به زنان بود که تغییراتی در آن ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در شیوه‌نامه موضوعاتی به منظور مراقبت‌های دوران طول تحصیل پیش بینی شده بود که به دلیل در هم تنیدگی با دیگر بخش‌ها این را تفکیک کردیم تا هم کار انجام شود و هم پس از پذیرش باشد که آرامش خاطر شرکت کنندگان در مصاحبه و معاینه تأمین شده باشد.

وی با بیان اینکه 4 تیم تخصصی روی این شیوه نامه جذب معلمان کار کرده‌اند، گفت: برای تهیه این استاندارد که نخستین استاندارد بومی حرفه معلمی در ایران است، «یک تیم روانشناسی»، «یک تیم علوم تربیتی»، «یک تیم معارف و علوم قرآنی» و «یک تیم پزشکی» کار کرده است که در همین تیم پزشکی انواع تخصص‌ها مانند اعصاب و روان، گوارش، زنان و عمومی کار کرده‌اند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تیم پزشکی حداقل 20 جلسه برای تهیه این شیوه‌نامه وقت گذاشت و استانداردهای بین‌المللی را با شرایط بومی تطبیق دادند و این استاندارد بومی به دست آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *