کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار شهید حسین بصیر به روایت یک همرزم

11 شهريور 1396 ساعت 13:04

فرمانده‌ گردان «یارسول (ص)» لشکر«۲۵ کربلا» در دوران دفاع مقدس گفت: حاج حسین بصیر در حالی که فرماندهی شجاع و مدیر بود قدرت معنوی خاصی هم داشت که البته آن را پنهان می‌کرد.


به گزارش جهان نیوز؛ یحیی خاکی از فرماندهان گردان «یارسول (ص)» لشکر«۲۵ کربلا» در دوران دفاع مقدس درباره ویژگی‌های فرماندهی سردار شهید حاج حسین بصیر توضیح داد: حاج بصیر پیش از آنکه دارای روحیه فرماندهی نظامی باشد از یک شخصیت معنوی برخوردار بود که می‌توانست در قلب‌های رزمندگانش نفوذ کند. همین قدرت نفوذ معنوی سبب شده بود تا رزمندگان تمام دستورات او را به بهترین صورت انجام دهند.
وی یادآور شد: حاج بصیر با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان یک نیروی ساده به شهرستان «سرپل ذهاب» و پس از آن به اهواز رفت و توسط «علی فردوس» فرمانده تیپ یک‌ لشکر۲۵ کربلا به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد در »پایگاه شهید بهشتی» اهواز به فرماندهی گردان منصوب شد و به دنبال آن، مسئولیت جانشینی تیپ یک،‌فرماندهی تیپ یک و جانشینی لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده گرفت.
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: احساس می‌کنم که دو بعد عرفان و معنویت خاص حاج بصیر تا کنون ناگفته مانده است. او در حالی که فرماندهی شجاع و مدیر بود قدرت معنوی خاصی هم داشت که البته آن را پنهان می‌کرد.
سردار شهید حسین بصیر قائم‌مقام« لشکر ۲۵ کربلا»ی مازندران روز دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۶( عملیات کربلای ۱۰) در منطقه ماووت به شهادت رسید.
منبع: ایسنا


کد مطلب: 546398

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/546398/سردار-شهید-حسین-بصیر-روایت-یک-همرزم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com