جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
داورزنی:

قدرتمندترین تیم تاریخ ایران را حفظ می کنیم

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 545703
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش: نوجوانان ایران توانستند با قهرمانی در بحرین، قدرت خود را به رقبای‌ جهانی‌شان نشان دهند برای حفظ این پتانسیل از هیچ کاری دریغ نمی کنیم.
قدرتمندترین تیم تاریخ ایران را حفظ می کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، داورزنی افزود:‌ نتایج تیم نوجوانان در مسابقات جهانی، نشان دهنده قدرت والیبال نوجوانان ایران بود. آنها با توجه به میانگین قدی 198 سانتی‌متر، پشتوانه خوبی برای تیم ملی والیبال خواهند بود.

وی افزود: مردم این نگرانی را داشتند که شاید تیم ملی والیبال بزرگسالان پشتوانه خوبی ندارد که خوشبختانه تیم ملی نوجوانان نشان داد این گونه نیست. هدف‌گذاری تیم ملی والیبال این است که در سال 2020 در جمع 4 تیم برتر جهان قرار داشته باشد و انشاالله  این اتفاق رخ خواهد داد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای حفظ این سرمایه ها دارید؟ گفت: پروسه نگه داشتن استعدادها در والیبال تعریف شده است، در همه رده‌های سنی بازیکنان در مقاطع و مسابقاتی خاص استفاده می شوند تا آماده بمانند و وضعیت حرفه ای خود را حفظ کنند.

داورزنی افزود: در حال حاضر اکثر بازیکنان تیم ملی بزرگسالان در سال های نه چندان دور از اعضای تیم ملی نوجوانان و جوانان بوده اند، به عنوان مثال فرهاد قائمی در مسابقات جهانی 2007 با تیم ملی نوجوانان توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. دیگر بازیکنان کنونی تیم ملی بزرگسالان مثل امیر غفور، محمد موسوی عراقی، مجتبی میرزاجانپور و... هم از رده های سنی کار خود را آغاز کردند و به علت برنامه ریزی های فدراسیون الآن در این سطح از والیبال حرفه‌ای ایستاده اند.

وی یادآورشد: مجموعه این تیم باید در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا حاضر شود به همین علت برنامه های گسترده ای را برای حفظ آن ها و درخشش در قاره کهن در دستور کار داریم. از جمله این برنامه ها حضور نوجوانان در قالب یک تیم لیگ برتر در مسابقات باشگاهی است این احتمال می رود که نوجوانان به نمایندگی از کاشان در این پیکارها حاضر شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *