پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
وزیر ارتباطات خبر داد

آمادگی ایران برای مذاکره با شبکه مجازی فیلترشده

سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 545236
وزیر ارتباطات، در حاشیه مراسم معارفه خود در رابطه با شبکه های اجتماعی خارجی فیلتر شده، رویکرد شورای عالی فضای مجازی را بیان کرد.
آمادگی ایران برای مذاکره با شبکه مجازی فیلترشده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی درباره رویکرد شورای عالی فضای مجازی در موضوع فعالیت سرویس های فیلتر شده در ایران گفت: شورای عالی به این مسئله نگاه سلبی ندارد و به حقوق شهروندان برای دسترسی به این سرویس ها احترام می گذارد اما لازمه اجرای این امر، احترام آن ها (شبکه های اجتماعی) به مقرارات ما می باشد و نمی توانیم به شبکه ای اجازه فعالیت دهیم که سرویس های خود را با ایجاد معضلاتی در جامعه، ارائه دهد.

وی همچنین در رابطه با سرویس هایی مانند یوتیوب افزود: همانطور که یوتیوب موارد غیراخلاقی را بلاک می کند، باید این سیاست را برای کاربران ایرانی، متناسب با فرهنگ ما، به صورت محلی اجرا کند. در این صورت ما در دولت و مجموعه نظام برای برداشتن این محدودیت ها آمادگی داریم.

جهرمی در رابطه با مذاکرات با این شبکه ها اضافه کرد: به صورت خاص، توئیتر درخواست مذاکره کرده اما هنوز مذاکره ای آغاز نشده است. درباره باقی سرویس ها نیز، طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، برای مذاکره اعلام آمادگی کرده ایم و منتظر پاسخ آن ها هستیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *