پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آخوندی: یک‌سوم جمعیت ایران «بدمسکن» هستند

سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 545167
وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور ما 19 میلیون بدمسکن وجود دارد که 10 میلیون آن در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و 9 میلیون در بافت فرسوده سکونت دارند.
آخوندی: یک‌سوم جمعیت ایران «بدمسکن» هستند
به گزارش جهان نيوز، عباس آخوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل خانه تاریخی امامی کرمان اظهار کرد: ما یک مسأله جدی در ایران داریم که هنوز توسط سیاست‌گذاران مورد توجه قرار نگرفته است و با وجود تلاش همه و اقدامات بزرگ در حوزه‌های مختلف و هزینه‌های زیاد اما نتیجه و محصول نهایی کار راضی‌کننده نیست و سؤال این است که کجای کار ایراد دارد که رضایت و کیفیت عمومی مردم ارتقا نیافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 19 میلیون بدمسکن در کشور داریم که 10 میلیون نفر در حاشیه شهر و 9 میلیون در بافت قدیمی زندگی می‌کنند یعنی یک‌سوم جمیعت ایران بدمسکن هستند که درمان آن ساده نیست.

وی بیان کرد: حس من این است تا در ایران اجماع پیدا نکنیم، نمی‌توانیم مسأله را رفع کنیم و از نظر من اصلی‌ترین مشکل، نحوه رویایی ما با مفاهیم مدرن است که عمدتاً بر نفی گذشته و خلق کار جدید استوار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مدرنیته یک ویژگی دارد که به هرجا می‌رود افراد به دست خود تاریخشان را تخریب می‌کنند.

آخوندی با طرح این سؤال که کرمان شهر کویری است و تابش خورشید را به صورت  زیاد دریافت می‌کند آیا در این شهر خانه‌ای که ساخته می‌شود از انرژی تابشی خورشید استفاده می‌کند؟ اظهار کرد: ما باید به متن خود برگردیم و جایگاه خود را ببینیم باید به بافت قدیم برگردیم نه اینکه قدیمی زندگی کنیم اما نباید تاریخ خود را فراموش کنیم.
وی گفت: باید اقلیم را باور کنیم در کرمان سقف شیروانی زیاد دیدم اما برایم سؤال بود که چرا با وجود عدم سازگاری این معماری با این اقلیم از این استفاده شده است همین موضوع موجب افزایش مصرف انرژی در کشور می‌شود و همه اینها به دلیل فراموش کردن اقلیم است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: جدا کردن آدم‌ها به دلیل سکونت آنها در بافت قدیم و جدید اشتباه است و اگر توانستیم در بافت قدیم زندگی مدرن را سازگار کنیم هنر بزرگی کرده‌ایم و با تخریب بافت قدیم مخالفم و منظورم سازگاری است.

آخوندی گفت: در بافت قدیم انسان احساس آشنایی و آرامش می‌کند و امیدوارم این اندیشه برگشت به متن و بافت قدیم مورد قبول همه ما قرار گیرد و این‌گونه می‌توانیم به سمت توسعه پایدار برویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک سوم بیشتر هم که مسکن ندارند