جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶:

آیا بیماری خاصی حجاج را تهدید می کند؟

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 544968
رییس عملیات پزشکی حج ۹۶ گفت: برای ایام تشریق برنامه های مفصلی انجام شده و مخاطرات حج کاملا شناسایی شده است.
آیا بیماری خاصی حجاج را تهدید می کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند افزود: مخاطراتی مانند گرمازدکی,آتش سوزی و تجمعات انبوه و سقوط از ارتفاع و بیماری های واگیر و حوادث ترافیکی برای هریک از این مخاطرات تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.رییس  عملیات پزشکی حج ۹۶ عنوان کرد: برای خدمت دهی مناسب تیم های امدادی و عملیاتی تشکیل شده است.وی با بیان اینکه آموزش های لازم برای مقابله به مخاطرات انجام می شود, گفت: شخص بنده در کلاس ها حضور دارم و آموزش های لازم را به زایران عزیز ارایه میدهم.

کولیوند گفت: جلسات هم اندیشی و هم افزایی را نیز برگزار می کنیم و پزشکان مجموعه کاملا در جریان هستند و مدیران کاروان و مدیران مجموعه کاملا در جریان نقش آفرینشان در ایام تشریق هستند و همراه هر ۳۰۰ نفر همراه با مدیر کاروان بر روی تابلویی که بلند است آرم مرکز پزشکی و هلال احمر ایران بر روی آن نوشته شده است. که. این کاروان ها را همراهی می کنندو جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: توصیه های لازم را برای این زایران انجام داده ایم و توصیه ما این است که زایران مرتب آب بنوشند و همراه خودشان حداقل سه بطری آب داشته باشند.

رییس عملیات پزشکی حج ۹۶ تصریح کرد: بر روی اقداماتی که انجام داده ایم کاملا مطالعه کرده ایم و با توجه به گرمای هوا و سطح شیب زمین و انرژی که ممکن است زایران از دست بدهند آموزش های لازم را به زایران ارایه داده ایم و به کاروان ها دستورالعمل های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی به مدیران کاروان ها آموزش داده ایم.

رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ اظهار داشت: تعداد ۴۲ نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران بستری هستند.

پیرحسین کولیوند افزود: هم اکنون ۱۲ نفر از حجاج در بیمارستان های سعودی بستری هستند.رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ با اشاره به فوت ۸ نفر از حجاج تاکنون عنوان کرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی های حج امسال نسبت به سال ۹۴ خیلی کمتر است.

کولیوند گفت: بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی کند و برنامه های مدونی صورت گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *