پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۶
عکس های که دیروز تلگرام و اینستاگرام را پر کرد

درباره عکس‌های منتشر شده از جشن ازدواج مجدد یک بازیگر/ عکس‌های عمومی از یک مراسم خصوصی!

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب: 544870
در همه جای دنیا هنرمند نسبت به هنجارهای جامعه اش متعهد است، یک هنرمند در مراسم اسکار نمی تواند با هر لباسی که خواست حاضر شود یا در فضای مجازی هر موضع سیاسی که خواست بگیرد
درباره عکس‌های منتشر شده از جشن ازدواج مجدد یک بازیگر/ عکس‌های عمومی از یک مراسم خصوصی!
گروه فرهنگی جهان نيوز: اصلاً چرا انتشار تصاویر ازدواج رهنما باید مهم باشد؟ چرا باید بین این همه درد و مشکل جامعه، به این موضوع این قدر ضریب داد؟ رهنما هم مثل خیلی های دیگر! مدتی زندگی مشترک داشته آن هم با یک فیلم نامه نویس موفق و مشهور، حالا هم بعد از دوسال جدایی تصمیم به ازدواج مجدد گرفته! مشکل ماجرا کجاست؟ برای درک اهمیت ماجرا کمی باید به عقب تر برگردیم. به روزهایی که رهنما در اینستاگرامش عکس های خانوادگی منتشر می کرد.

گذشت و گذشت تا این که دوز تصاویر خانوادگی خانم بازیگر کم شد. هواداران و دنبال کننده هایی که مدت ها پیگیر زندگی زناشویی زوج معروف و محبوب بودند نگران شدند که شاید زندگی آن ها ختم به جدایی شده! البته نگرانی شان هم بی جا نبود. اما بهاره رهنما مثل خیلی از سلبریتی های دیگر ترجیح داد سوال ایجاد شده را به شکل واضح جواب ندهد و تلویحاً گله کند از کسانی که در زندگی او سرک می کشند! بعد هم که پُستی منتسب به او منتشر شد که در آن به تمام آقایان توهین خیلی بدی شده بود.

در نهایت دیروز تصویر بی کیفیتی از مراسم ازدواج بهاره رهنما منتشر شد، در ظاهر تصویر توسط یکی از میهمانان پخش شده و به نظر می رسید مورد رضایت رهنما نبوده! بعد هم که کمند امیرسلیمانی تصویری منتشر کرد و در نهایت هم کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی رهنما پر شد از تصاویر مربوط به این مراسم. حالا با این توضیح می شود ابعاد عجیب انتشار وسیع تصاویر مراسم توسط رهنما را به این شکل ارزیابی کرد:

* در همه جای دنیا مردم نسبت به زندگی خصوصی سلبریتی ها به خصوص  هنرمندان کنجکاو هستند، کنجکاوی که شاید چیزی به آن ها اضافه نکند اما ضرر آن چنانی هم ندارد و در این راستا خود هنرمندان معروف اقدام به فروش تصاویر ازدواج، تولد فرزند و... به رسانه ها می کنند و به طور اختصاصی پوشش برنامه را به یک رسانه محول می کنند اما نکته مهم در این است که انتشار عمومی چنین تصاویری در فرهنگ و زندگی اجتماعی ما پذیرفته شده نیست. در آن سوی دنیا در راستای همین توجه به کنجکاوی مردم خود هنرمندان جدایی و اختلاف سلیقه شان در زندگی مشترک را هم از طریق مدیر برنامه، وکیل یا بسترهای فضای مجازی به شکل رسمی پوشش می دهند.

* در همه جای دنیا هنرمند نسبت به هنجارهای جامعه اش متعهد است، یک هنرمند در مراسم اسکار نمی تواند با هر لباسی که خواست حاضر شود یا در فضای مجازی هر موضع سیاسی که خواست بگیرد؛ متناسب با فرهنگ ما شکل ماجرا درباره هنرمندان ایرانی تغییر می کند به خصوص اگر آن فرد در تلویزیون بیشتر فعال بوده باشد و به واسطه رسانه ملی مشهور شده باشد تا سینما. چهارچوب رفتار هنرمند در کشور ما خیلی متفاوت و متعهدانه تر است.
هنرمند نسبت به فرهنگ مردم کشورش مثل قناعت، صبر، ادب، احترام به بزرگ تر و... متعهد است و بارها هنرمندان را در قاب تلویزیون دیدیم که درباره موضوعات مختلف به مردم توصیه هایی داشتند. قطعاً نمی خواهیم ادعا کنیم با انتشار این تصاویر چندین و چند ارزش و هنجار جامعه ما شکسته شده و کاملاً پذیرفته شده است که مراسم ازدواج یک هنرمند باید از سطح عمومی زندگی مردم هم بالاتر باشد. اما انتشار وسیع تصاویر چنین مراسمی قابل درک نیست.

* در بسیاری از مراسم های هنری و حتی مراسم خصوصی هنرمندان بین المللی شاهد این هستیم که برندهای معروف دنیا به عنوان اسپانسر بخشی از کار را به عهده دارند اما در این زمینه فعالیت ها بسیار شفاف است. به نظر می رسد بخشی از تصاویر منتشر شده توسط رهنما در قالب تشکر از مزون، استودیوی فیلم برداری، آرایشگر، تشریفات و... هم در این راستا بوده! هر چند این ادعا را نمی توان ثابت کرد اما برخی از زوایای انتشار این تصاویر را باز می کند. نکته دیگر این که در تمام تصاویر اینستاگرامی خدمات دهنده ای تگ شده که محتوای پیج خودش مناسب نیست.

* این بخش از مطلب مختص خانم رهنما نیست و درباره جایگاه سلبریتی ها در جامعه ما موضوعیت پیدا می کند. به این خاطر که هنرمند می تواند میانبُر مهمی باشد برای جا انداختن خیلی چیزها در یک جامعه. شاید یک بخشی از نقد ماجرا متوجه کسانی باشد که دوست دارند سلبریتی ما را فراتر از یک بازیگر، مجری، فوتبالیست و... با حضور در ویژه برنامه های عید و مناسبت های دیگر در قامت یک الگو، جامعه شناس یا مشاور خانواده معرفی کنند و این جاست که اثر رفتارهای آن آدم روی جامعه بیشتر می شود و هزینه اشتباهاتش بالاتر می رود.

آن آدم بازیگر، مجری یا هر کس دیگری تا وقتی دلش بخواهد به انواع جلوه گری برای جامعه دست می زند، کیف و کفش و لوازم آرایش تبلیغ می کند. به طور مثال یکی از سلبریتی ها به خاطر ازدواج با همکارش مدتی توی دید بود، بعد هم که تصویر صورت ضرب و شتم شده اش را منتشر کرد و این روزها هم که به شکل دیگری حاشیه ساز شد. مخلص کلام سلبریتی ها را شفاف در جایگاه واقعی شان معرفی کنیم.   
مرجع : خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معیل
Iran, Islamic Republic of
البته ازدواج سنت است وامری پسندیده انشااله مبارک باشه،جشن هم یک مساله شخصیه. ولی کشف حجاب وانتشارعکس خصوصی دیگریک مطلب خصوصی نیست.پس نه سنت است ونه پسندیده.علی الخصوص برای کسانی که مورداقبال جوانان (الگو) هستند.
Romania
ایشون ک کشف حجاب نکردند
یحیی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا عکساشو توی شبکه های اجتماعی ندیدی یاشایدهم کشف حجاب ازنظرشما متفاوت باشرع مبین است.
جرم که نکرده بدبخت
ازدواج کرده
تازه عکس هاشم تا اونجایی من دیدم از خیلی از این دخترهایی هرروز تو خیابون میبینم محجبه تر بود!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعيتش روي سخن من با نويسنده است دوست عزيز چرا فكر مي كنيد جامعه ما تافته جدا بافته است و بايد با بقيه جوامع بشري متفاوت باشد البته اينكه در جامعه ما قشري هستند كه كاملا متفاوت از بقيه دنيا فكر مي كنند شكي نيست ولي آنچه كه من متوجه نمي شوم اين است كه چرا فكر مي كنند بقيه جامعه ايران بايد دقيقا مثل انها فكر و رفتار كنند اگر هنرمندي يك طور خاص رفتار مي كند به من و شما چه ربطي دارد اگر رفتارش مورد قبول آحاد جامعه بود مشتري خواهد داشت وگرنه مجبور به اصلاح رفتار خود مي گردد به خدا در هيچ جاي دنيا همچين رفتاري وجود ندارد كه شما يه فرد يا گروهي را مجبور كنيد انطور كه شما مي گوييد رفتار و يا زندگي كنند بيدار شويد چون شما تملكي بر دنيا و حتي دين هموطنانتان نداريد اصلا چه كسي چنين مجوزي به شما داده
دوست عزیز یا نمی دانی یا اطلاعاتت کم یا ادای روشنفکری در می اری . بابا زندگی اجتماعی اداب و رسوم خودشو داره شما در جامعه آمریکا مجبوری طوری زندگی کنی که به انان برنخورد در فرانسه قانون می گذرانند که حجاب و حتی روسری ممنوع است این قانون آن کشور است شما در خانه ای اصلا لباس نپوش یا دائم نماز بخون کسی کاری نداره اما وقتی وارد اجتماعی هر اجتماعی که باشه باید قانون ان جا رو رعایت کنی .خوب بی انصاف مال ما هم همینطوره دیگه .مجید مجد(دانشجوی دکترای برکلی کالیفرنیا)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز اين دانشجوي دكتري رو خيلي خوب امدي اما يه خورده دير شده الان ديگه همه مدرك دارن حتي زاغ داستان هم ليسانس گرفته اما اگه شما ترجيح مي دي مردم نظرت رو بخاطر عنوان اخرت قبول كنن حرفي نيست ولي عزيز، راستشو بگو چطور از انجا سردرآوردي نكنه جزو گروه بورسي دولت قبل هستي كه پرونده اش تا مجلس هم رفت و ... اما اگر به قول شما در فرانسه در مورد بي حجابي قانوني وضع شده آن هم ضدانساني و بايد برداشته بشه و كسي منكر ان نيست در ضمن مگه ما ادعاي مديريت جهاني نداريم مگه نمي خواهيم فرهنگمان را صادر كنيم بسم ا.. ما درست رفتار كنيم تا انها هم از ما ياد بگيرن نه اينكه براي رفتار خودمان از اين طرف و آنطرف شاهد بياوريم راستي اگه آنجا خيلي ناراحتي و برات سخت، مي توني برگردي، اينجا هم دانشگاها ش رشته دكتري داره
هر چه شما بگویید درست است انشاء الله . دولت قبل مگه ایرانی نیست خدانگذرد از انهایی که برای خراب کردن رقیب اینرا بهانه کردند ولی بدانید اگر هم در دولت قبل بوده آنقدر درست بوده که قبولمان کرده اند. چرا قیمت فرهنگ سازی ما با آزادی بی حد و حصر باشد کجای ئنیا دیده اید. تجربه اندلس اسلامی و استراتژی اروپایی بر علیه مسلمانان همین بود که شما گفتید و مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شه عزیز. در برگشتن هم مانند بسیاری از ایرانیان تحصیلکرده بر می گردیم و خدمت می کنیم تبادل علمی ضرورت دنیای امروزه . ضمنا در باره معرفی خودم در تمام مطالب دلیلش اینه که در غرب هرکسی بخواد حرف بزنه باید اول خودشو معرفی کنه .مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر دانشگاه برکلی ؛ انگار خیلی وقت آزاد داری که همه اخبار را میخونی و برای همه هم کامنت میدی. از نظراتت هم مشخصه که فردی حزب الهی هستی پس امریکا چیکار می کنی؟
عین شما دوست عزیر که از بیکاری می شینی و فقط کامنت های بنده را میخوانی. به همان علت که ظریف و خیلی های دیگه تمام زندگیشون آنجا بودند و شما به انها رای دادید و افتخار هم می کنید .انگار بی س شدید که به مرفحین رای می دید و هورا می کشید و بعد می گویید دیگران چرا چنین و چنانند. مجید مجد
رضا
Iran, Islamic Republic of
ترويج زندگي لوكس و مرفهانه به روشني مخالف با سبك زندگي اسلامي است!
لينك هايي كه در ذيل اخبار اين سايت در ظاهر اصولگرا درج مي شود در تناقاض آشكار با مباني ارزشي اين سايت است.
عجيب است كه اصولگرايي اين روزها مثل اصلاح طلبي تا جايي معتبر است كه مغاير با منافع نباشد!
سلام این است الگوهای فرزندان مابه نظرمی رسدنقش هنرمندان درالگودهی کم اثرتلقی می گرددگناه عالم بیشترازگناه جاهل به موضوع است بیاییم باتقبیح موضوع جلوی تبلیغ موضوع رابگیریم
عبدالله قاسمی -سمنان
Iran, Islamic Republic of
با سلام. چیزی که در ورای همه این صحبتها مهم است این است که الان در جامعه ما صحبت از سبک زندگی اسلامی است و همه به درستی سعی در شناساندن شیوه صحیح زندگی را دارند. حالا این نوع بازیگران با تاثیر پذیری از زندگی هالیوودی(ازدواجهای مکرر)می خواهند در عرصه هنر ، سبک زندگی را به ما بیاموزند !!! خدا به داد ما و هنر این مملکت برسد. آمین.
Romania
عکسهاش بد نبود الکی شلوغش نکنید
Iran, Islamic Republic of
وقاحت تا كجا كمي هم عرف جامعه رو حفظ كنيد دخترش بايد عروس بشه
Iran, Islamic Republic of
عجله نکنیم ببینیم آخر عاقبتش چی میشه
خوشا به غیرت شوهرش که زنش هنوز شوهر قبلیش رو دوست عزیز خطاب میکنه اینطوریاش توی غرب وحشی هم نوبره والا
باقر رضایی
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا ما ایرانی ها هر وقت کسی از بیرون و خارج از کشور مدافع انقلاب و ایران در می آید متلک بارانش می کنیم . دانشجی دکترا نیست که هست /امریکا نیست که هست / مدافع ایران نیست که هست حالا اسمش را هم میزنه که خودش هم توضیح داد چرا اینکار را می کند پس حرمتش را نگه دارید و به حرفهاش گوش بدید دیگه اینهمه متلک نداره . چرا در ایران خودمون دولتی سرتا پا انگلیسی و آمریکایی هستند و رفتند هیچی نمیگیم و بهش رای هم می دیم اما یکی که خودش معرفی می کنه این رفتار را باهاش داریم دست مریزاد بابا
مجید
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف که همچین خانمی در صدا و سیما ما با این اذدواج و .....
ali.ma
Iran, Islamic Republic of
این خانم ، دست از سر فضای مجازی برنمی‌دارد ،، مثل خرچنگ افتاده روی اینستاگرام و فضای مجازی ول کن هم نیست ، همه عالم و آدم باید بدانند که شما مجدداً ازدواج کرده ای .