پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تیم‌اقتصادی کابینه‌نشان‌می‌دهد که‌به‌عقب برگشتیم!

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 544485
در روزهای اخیر، چینش تیم اقتصادی کابینه دوازدهم و ایجاد معاونت‌های متعدد اقتصادی، انتقاد کارشناسان را در پی داشته است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «مأموریت‌های اقتصادی کابینه دوازدهم» نوشت:
«با نگاهی به اعضای تیم اقتصادی دولت دوازدهم شاهد آن هستیم که تصمیم گیران اقتصادی دولت در دور تازه فعالیت‌ها با چند تفاوت و تغییر در افراد، تکرار همان افکار دولت یازدهم در حوزه اقتصاد است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «منتقدانی هستند که با پذیرش تفاوت‌های آشکار ایجاد شده نسبت به آغاز به کار دولت با یادآوری فاصله باقی مانده تا شرایط مطلوب بر این عقیده‌اند که با این تیم اقتصادی نمی‌توان بر نقاط ضعف غلبه کرد. به‌عنوان نمونه این گروه از منتقدان با مقایسه نرخ تورم حدود هشت درصدی این روزها با میانگین جهانی در این شاخص اقتصادی از ضعف تیم اقتصادی دولت می‌گویند، یا با مقایسه فضای کسب‌وکار در ایران و رتبه کشورمان در این شاخص این مسئله را مطرح می‌کنند که نام ایران را جزو صد کشور اول جهان در این حوزه هم نمی‌توان پیدا کرد».

در روزهای اخیر، چینش تیم اقتصادی کابینه دوازدهم و ایجاد معاونت‌های متعدد اقتصادی، انتقاد کارشناسان را در پی داشته است.
کارشناسان معتقدند که اصلاح ساختار اقتصادی نباید مبتنی بر اشخاص باشد و وجود یک سیاست و استراتژی درست بهتر از وجود تعداد زیاد مدیرانی است که تصمیمات آنی و جزیره‌ای را بیشتر می‌کنند. همچنین اگر حیطه اختیارات و شرح وظایف روشن نباشد، مدیریت حوزه اقتصادی دیگر کشش افزایش موازی‌کاری‌ها و تزاحمات در سیاستگذاری را فارغ از اینکه اشخاص چه کسانی هستند، ندارد. سوالی که در افکار عمومی ایجاد شده این است که وقتی وزیر اقتصاد و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی هست، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و دستیار ویژه اقتصادی و... شرح وظایف دقیقشان چیست؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *