سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

دانستن‌حق‌مردم است اما نه درباره کارنامه قالیباف!

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 544482
محمدباقر قالیباف ۱۲ سال بر کرسی شهرداری تهران تکیه زد و در این مدت اقدامات قابل توجهی از خود بر جای گذاشت. در حال حاضر کارنامه قالیباف به مشکلی بزرگ پیش روی اصلاح‌طلبان تبدیل شده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ با بررسی کارنامه اصلاح طلبان، می‌توان این جریان را مصداق اتّم قبیله گرایی در ایران نامید. این جماعت علیرغم سردادن شعار فریبنده «دانستن حق مردم است» با رویکردی قبیله‌ای و باندی، هر آنچه که با منافع خود همراستا باشد-ولو ناپسند- تکریم و هر آنچه- ولو پسندیده- با منافع حزبی و شخصی در تضاد باشد را تخریب می‌کند. یکی از مصادیق رفتار قبیله‌ای اصلاح طلبان، مواجهه آنان با کارنامه قالیباف است.
روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «زهرا احمدی پور» با عنوان «آرزوی شهری برای زندگی» نوشت:
«دکتر نجفی! به عنوان یک شهروند خوشحالم که سرانجام فردی در قامت شهردار پا به ساختمان پارک‌شهر می‌گذارد که بافت تاریخی تهران را بافت فرسوده نخواهد خواند. شهرداری که شهر تهران را صرفاً فضایی برای تعامل اقتصادی با شهروندان نمی‌داند و شهر را موجودی می‌خواهد که در برقراری تعامل تاریخی، فرهنگی و هویتی الکن و ناکارا نباشد. جناب آقای نجفی! راه سختی در پیش دارید ولی آرزو می‌کنیم موفق شوید تا اشتباه تاریخی در توسعه صرفاً کالبدی تهران را اصلاح کنید و تهران را به «شهر» ی متعادل، متوازن و به جایی برای «زندگی» تبدیل کنید. انتخاب شما «امید» را در دل ما زنده کرد».

در چند ماه گذشته روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های اصلاح طلب حاضر نشدند حتی یک نقطه مثبت از کارنامه قالیباف را معرفی کنند، اما هزاران عبارت مبهم مانند شهرسوخته را به کار بردند.
محمدباقر قالیباف ۱۲ سال بر کرسی شهرداری تهران تکیه زد و در این مدت اقدامات قابل توجهی از خود بر جای گذاشت. در حال حاضر کارنامه قالیباف به مشکلی بزرگ پیش روی اصلاح‌طلبان تبدیل شده است.
الهام فخاری، منتخب شورای شهر پنجم تهران در هفته‌های گذشته گفته بود: «ویرانه‌ای به مدیریت جدید شهری سپرده می‌شود که اولین اقدام، آواربرداری از این خرابه است». ادعاهایی از این دست در حالی است که احمد حکیمی‌پور از فعالین اصلاح‌طلب در هفته‌های گذشته ضمن نادرست خواندن این رویکرد به همفکرانش هشدار داد که چنین رویه‌ای دیگر برای مردم چندان جذاب نیست
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدواریم مدیر 1400 کشور باشد...