جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

محرومیت حجاج قطری از فریضه حج

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 544341
ممنوعیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی قطری از ورود به حریم هوایی عربستان یکی از مهمترین موانعی است که موجب محرومیت زائران قطری از ادای فریضه حج شده است.
محرومیت حجاج قطری از فریضه حج
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از شبکه الجزیره قطر، ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی قطری از ورود به حریم هوایی عربستان و کاهش سهمیه حجاج قطری از سوی ریاض از جمله مهم ترین موانعی است که موجب محرومیت زائران قطری از حج امسال شده است.

تصمیمات ظالمانه سعودی؛ محرومیت حجاج قطری
زائران قطری که بی صبرانه منتظر موافقت مسئولان سعودی با  ادای فریضه حج آنان بودند، به دلیل «تصمیمات ظالمانه» عربستان از این فریضه محروم شدند.

سران سعودی پس از تحریم قطر اکنون ممنوعیت حج برای اتباع قطری را در پیش گرفته اند؛ فریضه ای که در طول تاریخ از هرگونه کشمکش سیاسی در امان مانده بود.

زائران قطری در این خصوص گفته اند، تصمیم ممنوعیت ادای فریضه حج برای حجاج قطری در سال جاری ناشی از تصمیمات سیاسی نابهنگام سران سعودی بر سر اختلاف با دولت قطر است.

کاهش قابل ملاحظه سهمیه حجاج قطری
سهمیه زائران قطری از سالانه هشت هزار نفر به یک هزار و 300 نفر کاهش یافته است، این در حالی است که سهمیه حجاج کشورهای مجاور و کوچکتر از قطر از نظر مساحت و جمعیت همچنان طبق روال سال های گذشته است.

در همین ارتباط اشرف شاهین مدیر کمپین حج و عمره با اشاره به سرخوردگی و ناراحتی شدید حجاج قطری یادآور شد عربستان در مورد سفر حجاج قطری مانع تراشی کرده  و  سهمیه آنان را کاهش داده است.

به گفته او ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی قطری به عربستان به منظور انتقال حجاج یکی دیگر از موانعی است که ریاض در این خصوص اعمال کرده است و در نبود هیچ مرجع رسمی قطری در عربستان امکان ارائه خدمات به حجاج قطری وجود ندارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *