جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین آمار از کشته های کشتی غرق شده عراقی

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 544031
خبرگزاری فرانسه روز پنج شنبه در گزارشی از بغداد به نقل از وزارت حمل و نقل عراق آمار قربانیان کشتی غرق شده روز شنبه در خور عبدالله در جنوب عراق را 20 تن اعلام کرد.
آخرین آمار از کشته های کشتی غرق شده عراقی
به گزارش جهان نيوز، این وزارت خانه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که تلاش ها برای یافتن کشتی المسبار دولت عراق که روز شنبه گذشته در برخورد با کشتی «رویال آرسنال» که با پرچم جمهوری سنت وینسنت (کشور جزیره ای در دریای کارائیپ) در آبراهه خور عبدالله غرق شده است، صبح پنج شنبه به نتیجه رسید و امروز اجساد 16 خدمه دیگر این کشتی از آب خارج شد.

براساس این بیانیه، مقامات حمل و نقل دریایی عراق با استفاده از جرثقیل دریایی این کشتی را از قعر دریا خارج ساخته و پیش بینی می کنند خطا در ترمز کشتی موجب بروز این حادثه شده باشد.

به گزراش ایرنا، کاظم الحمامی وزیر حمل و نقل عراق روز یکشنبه گفته بود که تا آن هنگام 4 تن از 21 خدمه این کشتی کشته شده بودند و 10 نفر نجات یافته بودند، که با این حساب آمار نهایی کشته ها به 20 تن رسید.

براساس این گزارش، شرکت کشتی رانی عراق روز چهارشنبه از خروج کشتی رویال آرسنال از آب های سرزمینی عراق جلو گیری کرد تا پرونده برای پیگیری قضایی این حادثه در دادگاه محلی بصره شکل بگیرد.

آب راهه خور عبدالله خلیج کوچکی در انتهای شمال غربی خلیج فارس است که از غرب به بوبیان کویت و از شرق به اروند کنار ایران و از شمال به فاو و ام‌القصر عراق وصل می شود.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *