کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خداحافظ مرد تکرار نشدنی شهرداری تهران

2 شهريور 1396 ساعت 22:09

قالیباف ضعف‌های زیادی هم داشت؛ شهردار ما به هیچ وجه اهل سیاست نبود و سیاست را بازی نمی‌کرد. چه بسا اگر اهل سیاست! بود، این‌همه خدمات تاریخی برای شهر تهران در کارنامه‌اش ثبت نمی‌شد.


به گزارش جهان نیوز، تقی دژاکام از فعالان رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خورشید نوشت: لازم نیست کسی در مقامی و منصبی باشد تا محبت او در دلمان بنشیند، اما گاهی مقام و مسئولیت باعث می‌شود او را بیشتر دوست داشته باشیم.

  محمدباقر قالیباف برای من در زمره مردانی است که حتی اگر هیچ مسئولیتی در جمهوری اسلامی نداشت فقط به خاطر خدماتش در دوران جنگ شایسته بهترین احترام‌ها بود،‌ ولی نظم و انضباط و پای کار بودن در هر میدانی که نقش‌آفرین اصلی‌اش او بود،‌ از نیروی هوایی سپاه تا خاتم تا نیروی انتظامی و بعد شهرداری او را یکی از کم‌نظیرترین مردان جمهوری اسلامی ساخته است. این را امروزی دارم می‌نویسم که او هیچ مسئولیتی در نظام بجز نقش مشورتی در مجمع تشخیص مصلحت ندارد و شائبه هرگونه مداهنه را از نوشته من دور می‌کند.

برای من نیروی انتظامی دوران قالیباف، منظم‌ترین و مقتدرانه‌ترین دوران این نیرو بعد از انقلاب بوده است. ۱۱۰ از باقیات الصالحات آن‌دوران است.

در دوران شهرداری او، افزایش خیره‌کننده بزرگراه‌های درون پایتخت از صیاد و امام علی و حکیم و نیایش و دوطبقه کردن بزرگراه وحشتناک صدر و تونل‌ها و زیرگذرها و ... نشان از مردی داشت که آمده است کار کند و بی‌توجه به سروصداهای زیاد و حاشیه‌ها به خدمت بپردازد.

افزایش فوق‌العاده خطوط مترو و افزایش ایستگاه‌های خطوط ناتمام قبلی و وصل شدن تهران به دو فرودگاه داخل و خارج شهر و نیز خطوط پرسرعت اتوبوسرانی در تمام ساعات شبانه‌روز از دیگر خدمات اوست.

قالیباف، اهل حذف مخالفان و منتقدانش در شهرداری و نهادهای وابسته به آن نبود؛ در معاونان و مدیران او چه بسیار کسانی که با اصلاح‌طلبان بودند، در روزنامه‌ها و رسانه‌های وابسته به شهرداری نیز شاید تعداد اصلاح‌طلبان چندین برابر آن چند نفر نیرویی بود که برای انقلاب دل‌ می‌سوزاندند اما او با سعه صدر بالا آنها را نراند و چه بسا مسئولیت‌های بیشتری هم به آنها داد.‌ ایام انتخابات می‌دیدم که میدان‌های شهر با کاغذهای رنگی سبز و بنفشی ریسه کشیده شده بود که مدیران مناطق شهرداری دستورش را داده بودند!

قالیباف ضعف‌های زیادی هم داشت: شهردار محبوب ما به هیچ وجه اهل سیاست نبود و سیاست را بازی نمی‌کرد. چه بسا اگر اهل سیاست! بود، این‌همه خدمات تاریخی برای شهر تهران در کارنامه‌اش ثبت نمی‌شد. او یک مدیر عملیاتی و به قول معروف جهادی بود که فقط کار می‌کرد و کار و کار و دیگر هیچ!

همچنین شهردار ما متأسفانه تیم تبلیغاتی مناسبی نداشت و کارهایش را توی چشم مردم و مخاطبان نمی‌کرد هر چند مردم عملاً نتیجه کارهای او را در راحت‌تر شدن امکان زندگی در تهران لمس می‌کردند.

قالیباف ضعف‌های دیگری هم داشت،‌ اما خدمات او آنقدر بزرگ و فراوان است که براحتی می‌توان از تمام اشتباهات او گذشت و نام او را به عنوان یک ابرمرد در تاریخ شهر تهران یاد کرد.

حیف که ما مردم تهران قدرشناس زحمات و خدمات او نبودیم و شایسته ما کسانی هستند که هنوز نیامده‌ به سه شاخه تقسیم شده‌اند و به پریدن به همدیگر در آشکار و نهان افتاده‌اند و بخوبی پیداست که شورای شهر فعلی و شهرداری فعلی سرنوشتی بمراتب بدتر و اسفبارتر از شورای شهر اول پیدا خواهد کرد.

یک بار دیگر تأکید می‌کنم که همه این حرف‌ها را گذاشتم برای روزی که چندساعت قبل از آن، دیگر محمدباقر قالیباف دیگر شهردار تهران نیست و هیچ مسئولیت دیگری هم ندارد.
هرجا باشی و هرکار کنی برای همیشه دوستت خواهیم داشت مرد!


کد مطلب: 544026

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/544026/خداحافظ-مرد-تکرار-نشدنی-شهرداری-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com