پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ظریف: فریب شعارها را نخورید

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 543940
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عدم صدور بیانیه از سوی شورای امنیت در حمله عراق به ایران گفت: فراموش نکنید و گول شعارها را نخورید.
ظریف: فریب شعارها را نخورید
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ششمین کارگاه آموزشی شبیه‌سازی شورای امنیت گفت: در جنگ تحمیلی علیه ایران از سلاح شیمیایی استفاده شد اما همه دنیا از صدام حمایت کردند و اجازه نمی‌دادند موضوع استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.

ظریف تاکید کرد: فراموش نکنید و گول شعارها را نخورید. ما آنجام بودیم و دیدیم تا وقتی صدام به کویت حمله نکرده بود با وجود آنکه ۶ گزارش دبیرکل وقت سازمان ملل به صراحت می‌گفت که صدام علیه ایرانی‌ها و شهروندان غیرنظامی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اعضای شورای امنیت یک بیانیه و یا قطعنامه شورای امنیت که اسم عراق در آن باشد صادر نکردند.

وی ادامه داد: بهترین کاری که انجام دادند این بود که بگویند استفاده از سلاح شیمیایی علیه نیروهای ایرانی. این جمله به شکلی بود که انگار خودمان علیه خودمان از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران هزینه مقابله با قدرت متصلب آن روز را پرداخته است و نشان داد حتی در آن زمان که آن قدرت تعیین کننده نیست.

ظریف گفت: بنابراین آنچه مهم است این که بدانیم و به کار بگیریم که ابزارهای قدرت دیگری وجود دارد که می‌توانیم از آنها به خوبی و با موفقیت استفاده کنیم. این به معنای در افتادن با دنیا نیست و رویکردی است که می‌تواند در آینده کشور ما و کشورهای در حال توسعه و منطقه به واسطه آن در تعاملات بین‌المللی تأثیرگذار باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *