جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
روایت وزیر نفت از جزئیات قرارداد با توتال

زنگنه: ایرانی‌ها در کار فنی" گیر" می‌کنند‌

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 543920
وزیر نفت با بیان اینکه ‌توتال تنها مدیریت کار و مهندسی مخزن را برعهده دارد، گفت: ایرانی‌ها در کار فنی" گیر" می‌کنند‌.
زنگنه: ایرانی‌ها در کار فنی" گیر" می‌کنند‌
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه امروز در جلسه فعالان اقتصادی با اشاره به مشکلات شرکت فولاد اکسین که توسط مدیرعامل شرکت مطرح شد، اظهار داشت: دستور پیگیری مشکلات شرکت فولاد اکسین را می‌دهم و نیز در حد توان از این شرکت حمایت می‌کنیم.

وی همچنین درباره مشکلات شرکت ماشین‌سازی تاشو خطاب به مدیرعامل شرکت که گفته بود وزارت دارایی ما را جریمه می‌کند و می‌گوید که سند‌سازی می‌کنید، افزود: پیرو مشکلاتتان متنی تهیه کنید که به همکارانم می‌گویم پیگیری کنند.

وزیر نفت درباره گمرک که مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تاشو آن را معضلی دانست، عنوان کرد: می توانید از بعد گمرک همسنگ سازی‌ها را انجام دهید.وی گفت: خوزستان یک ظرفیت عالی در حوزه نفت و نیز ظرفیت بزرگی برای توسعه آتی در این حوزه دارد که من این را کشف کرده‌ام، البته از قبل بوده ولی من آن را کشف کردم.

نامدار زنگنه با بیان اینکه اگر یک تکانی به خوزستان دهیم و یک اعتبار 4 تا 5 میلیارد دلار هزینه کنیم خوزستان زیر و رو می‌شود، عنوان کرد: پیشنهادات و راه حل هایی ارائه دهید که کمی و قابل کنترل باشند.وی خطاب به فعالان و مدیرعاملان شرکت‌ها ادامه داد: تشکیلات شما باید با قواعد روشن، شفاف و بدون ابهام داشته باشید.

وزیر نفت تصریح کرد: قراردادهای آی پی سی قراردادهای مهمی هستند که ظرفیت بسیار خوبی را برای آیندگان ایجاد می‌کند. قراردادهایی که کشورهای خارجی فاینانس می‌کنند تنها برای ایجاد اشتغال در کشور آنها است و اعتباری که هزینه می‌کنند پول آزاد و دلار نیست بلکه اعتباری می‌دهند که عمده آن به کشور آنها بازگردد.

وی با بیان اینکه توتال تنها مدیریت کار و مهندسی مخزن را برعهده دارد، افزود: توتال کار حفاری، سکوسازی، جکیت و تجهیزات انجام نمی‌دهد و این اقدامات را موظف است در اختیار شرکت‌هایی که در فایناس پیروز می‌شوند، بگذارد با این شرط که شرکت صلاحیت فنی داشته باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه ایرانیان در کار فنی" گیر می‌کنند"، گفت: تعداد زیادی به SHE اهمیت نمی‌دهند و به وقوع حادثه در کار افتخار می‌کنند این وضعیت افتخار ندارد و در حقیقت نابودی است.وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی هنگام شروع به کار پرسش‌نامه را تکمیل می‌کنند، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی برخلاف شرکت‌های خارجی به پرسش‌نامه اهمیت نمی‌دهند و آن را تکمیل نمی‌کنند.

نامداز زنگنه خطاب به فعالان اقتصادی استان گفت: انتظار داریم خودتان را آماده کنیدوی تاکید کرد: در متن قرارداد توتال آورده‌ایم که باید 60 درصد برخی از تجهیزات از شرکت‌های ایرانی خریداری شود.وزیر نفت با بیان اینکه توتال همه شرکت‌های معتبر ایرانی را ارزیابی کرده است، افزود: فاینانس محدودیت بسیار جدی برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی دارد.

وی ادامه داد: ما شرکت‌های زیادی داریم از جمله حفاری و لوله‌سازی بنابراین امیدواریم 65 تا 70 درصد ظرفیت‌ها برای کار به شرکت‌های ایرانی اختصاص دهیم.نامدار زنگنه در ادامه سخنان خود در اهواز خطاب به فعالان اقتصادی گفت: دقت کنید و جمعتان را بزرگتر کنید چرا که توتال شرکت بزرگ را دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مورد غیر مناقصه‌ای جز یک مورد کوچک 20 میلیون دلاری نداریم، افزود: طرح‌هایی در خوزستان که در قالب ipc نیست تعریف کرده‌ایم و در زمینه نوسازی هستند البته شرط اجرای این طرح‌ها فاینانس است.
وزیر نفت اضافه کرد: اگر دوستان در جذب فاینانس فعالیت جدی کنند ما نیز استقبال می‌کنیم که طرح‌های نوسازی تجهیزات نفتی و ساخت برخی تجهیزات را به شرکت‌های داخلی واگذار کنیم.
وی خطاب به فعالان اقتصادی استان خوزستان بیان کرد: پولی که بخواهیم با آن صنعت نفت را تکان دهیم نداریم و باید پول را بیاوریم بنابراین اگر شما بتوانید از طریق برخی اقدامات از جمله فاینانس پول بیاورید من نیز پروژه‌ها را به شما می سپاریم.

زنگنه ادامه داد: نفت موتور جوشان اقتصاد است اما باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد در حال حاضر به مناطق نفت‌خیز برای نوسازی، تجهیز و دیگر اقدامات اختیار دادیم. بنده مطالب بیان شده را برای بررسی و پیگیری منتقل می‌کنم.
وی با بیان اینکه به ظرفیت بالای خوزستان در حوزه نفت معتقد هستم، خاطرنشان کرد: عادت کردیم دولت به ما پول دهد و کار خود را انجام دهیم در حقیقت نباید روی بودجه عمرانی دولت حساب کنید. اعتبار شرکت نفت از بانک مرکزی بیشتر است و با توجه به این ظرفیت به دنبال توسعه باشید.

وزیر نفت با اشاره به قرارداد یک میلیارد دلاری که در گذشته بسته شد، توضیح داد: "سال‌های گذشته یک شبه قرارداد مناقصه که اصلا ارتباطی به لوله‌سازی نداشت بسته شد که تاثیر این قرارداد تا الان وجود دارد این فرد اکنون درحال گشت و گذار است و کسی از وی سوال نکرد چرا من باید جوابگوی این قرارداد باشم که جز مخالفین این قرارداد در آن زمان بودم.

نامدار زنگنه تصریح کرد: لوله‌سازان ما عملکرد خوبی ندارند و نباید" سر ملت ایران کلاه بگذارند" قیمت لوله‌های ما از لوله‌های ترکمنستان گران‌تر است و این گرانی موجب خرید لوله از خارج می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس چرا در انرژی هسته ای، سلولهای بنیادین و ... گیر نکردند؟!