شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هشدار چین به آمریکا درباره اعمال تحریم‌

چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 543732
سفارت چین از آمریکا خواسته است تا فوراً اشتباهش را در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های چینی اصلاح کند.
هشدار چین به آمریکا درباره اعمال تحریم‌
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که آمریکا به‌تازگی چند شرکت چینی دیگر را به‌اتهام حمایت از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است، سفارت چین از ایالات متحده خواسته است تا فوراً این اقدام نادرست خود را اصلاح کند.
سفارت چین در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پکن مخالف تحریم‌های یکجانبه خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل است. ما قاطعانه از آمریکا می‌خواهیم تا فوراً اشتباهش را اصلاح کند تا این مسئله تأثیری بر همکاری‌های دوجانبه نداشته باشد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا 4 شهروند روسیه را در لیست تحریم‌های ویژه درباره کره شمالی قرار داد، همچنین در تحریم‌های جدید تعدادی از شرکت‌های چینی، نامیبیا و سنگاپور نیز قرار گرفته‌اند.
هفته پیش دیپلمات‌ها تاأکید کردند: آمریکا احتمالاً قصد دارد تحریم‌های سختگیرانه‌تری را از طریق سازمان ملل علیه کره شمالی اعمال کند که این تحریم‌ها صادرات نساجی و عرضه نفت به کره شمالی را هدف قرار خواهد داد.
اقدام آمریکا برای اتخاذ تدابیر جدید علیه شرکت‌های چینی، با هدف افزایش فشار بر پکن است تا موضع سختگیرانه‌تری را در قبال مسئله هسته‌ای کره شمالی اتخاذ کند.
در ماه می دفتر دادستان واشنگتن مجوزی را صادر کرد که بر اساس آن مقام‌های آمریکایی می‌توانند اموال و دارایی‌های شرکت‌های چینی را که متهم به تأمین مالی برنامه هسته‌ای کره شمالی هستند، توقیف کنند.
دادستان‌های آمریکایی هم‌اکنون در حال کار به‌روی تدابیر سختگیرانه‌تری مثل توقیف دائمی اموال و دارایی‌های شرکت‌های چینی هستند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *